کم‌وکیف حذف دامنه نوسان از زبان عشقی

رئیس سازمان بورس گفت: ظرف یک یا دو ماه آینده باز شدن دامنه نوسان به صورت تدریجی آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، به گفته مجید عشقی ارزش بازاری شرکت‌های بورسی ۶۰۰۰ هزار همت است و ارزش مالی سیستم بانکی و نقدینگی هیچ کدام به این میزان نمی‌رسند.  از دیگر مشکلات فعلی بورس سوخت صنایع است؛ وزارت نفت قیمت ها را غیر مقبول و موقتی می داند که دلیل آن سیاسی است.

۶ کارگزاری در سه ماه مجوز دریافت کرده اند

طبق گفته او در سه ماه ۶ کارگزاری مجوز گرفتند این در شرایطی است که طی ۱۲ سال گذشته به هیچ کار گزاری مجوز داده نشده بود، همچنین رئیس سازمان بورس از تشکیل شرکت هایی مانند مشاور سرمایه گذاری برای تجزیه اطلاعات و قرار دادن آن در اختیار مردم خبر داد.

دوره شاپور محمدی در نیمه اسفند ۹۸، دامنه نوسان به ۲ درصد کاهش یافت. البته مصوبه کاهش دامنه نوسان که از نگاه کارشناسان می‌توانست نجات‌بخش بازار باشد به دلیل اعتراضات فعالان بازار سرمایه لغو شد.

حسن قالیباف‌اصل که اعتقادی به تغییر و حذف دامنه نوسان نداشت، دامنه نوسان را به همان حالت قبل خود یعنی منفی و مثبت ۵ درصد بازگرداند.

۲۸ فروردین ۱۴۰۰ دهنوی تغییر دامنه نوسان به مثبت ۶ و منفی ۳ درصد را مصوب و این تصمیم را از ابتدای اردیبهشت عملیاتی کرد. با تصمیم سازمان بورس و اوراق بهادار در ۲۰ اردیبهشت دامنه نوسان متقارن شد. از این‌رو، دامنه نوسان از مثبت ۶ ومنفی ۴ به مثبت و منفی ۵ تغییر کرد.

۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹
کد خبر: 24559

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha