۵ پیش‌بینی برای بیت‌کوین در سال ۲۰۲۲

بسیاری از کارشناسان عقیده دارند بیت‌کوین در سال ۲۰۲۲ ریزش می‌کند اما برخی از ارزهای دیجیتال روندی صعودی دارند.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تجارت‌نیوز، با در نظر گرفتن همه اتفاقات، سال ۲۰۲۱ سال بسیار خوبی برای بیت‌کوین و بازار رمزارزها بود. پادشاه بازار رمزارزها ۷۰ درصد در این سال رشد کرد، ارزش بازار به ۲ هزار میلیارد دلار رسید، کوین‌بیس به بورس رفت، بانک‌های وال‌استریت بیت‌کوین خریدند و اولین ETF آن تصویب شد.

با این حال، ریسک‌های قانون‌گذاری و افزایش نظارت دولت‎ها بر بازار در سال ۲۰۲۲ می‌تواند بازار را به سمت رکود ببرد.

طرفداران سقوط بیت‌کوین

برخی از کارشناسان عقیده دارند بیت‌کوین در سال ۲۰۲۲ به شدت ریزش می‌کند. این رمزارز در ماه نوامبر سال ۲۰۲۱ به سقف تاریخی ۶۹ هزار دلار رسید اما اکنون در محدوده ۳۷ هزار دلار معامله می‌شود و تقریبا قیمت آن نصف شده است.

کارول الکساندر، استاد امور مالی در دانشگاه ساکس گفت: من انتظار دارم قیمت بیت‌کوین در سال ۲۰۲۲ به دلیل ریسک‌های ناشی از قانون‌گذاری و نظارت دولت‌ها تا ۱۰ هزار دلار ریزش کند.

«اگر اکنون سرمایه‌گذار بودم خیلی سریع بیت‌کوین خود را می‌فروختم چون احتمالا سال ۲۰۲۲ قتلگاه ارزهای دیجیتال خواهد بود.»

این استاد دانشگاه نسبت به تکرار تاریخ هشدار داد زیرا در ماه‌های پایانی سال ۲۰۱۸ هم بیت‌کوین از ۲۰ هزار دلار تا ۳ هزار دلار سقوط کرد.

تاد لوونشتاین، استراتژیست ارشد سهام در بانک یونیون گفت: بیت‌کوین بیشتر برای پوشش تورم ناشی از محرک‌های دولتی خریداری می‌شود.

این کارشناس عقیده دارد دولت تدبیری برای این موضوع دارد و روایت بازار نزولی است.

یویا هاسگاوا، تحلیلگر ژاپنی می‌گوید: بزرگ‌ترین خطر برای بیت‌کوین تصمیمات فدرال رزرو است و دولت بایدن هم قصد دارد به این بازار نفوذ کند.

طرفداران رشد رمزارزها

سال ۲۰۲۱ سالی بود که اولین ETF بیت‌کوین تصویب شد اما این صندوق از نوع فیوچرز است و تاثیر زیادی بر قیمت این ارز دیجیتال ندارد. کارشناسان عقیده دارند اگر ETF اسپات بیت‌کوین تصویب شود تا سرمایه‌گذاران سنتی بتوانند مستقیم به آن دسترسی داشته باشند قیمت این رمزارز رشد زیادی می‌کند.

اگرچه کارل الکساندر عقیده دارد بیت‌کوین ریزش زیادی می‌کند اما فکر می‌کند ارزهایی مانند اتریوم، سولانا، پولکادات و کاردانو در سال ۲۰۲۲ رشد زیاد می‌کنند.

مجموع پول واریز شده به پلتفرم‌های غیرمتمرکز در سال ۲۰۲۱ از ۲۰۰ میلیارد دلار گذشت و کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند احتمالا این مقدار در سال ۲۰۲۲ بیشتر شود.

صنعت غیرمتمرکز بخشی از یک رویکرد بزرگ به نام وب۳ است. وب۳ قصد دارد اینترنت غیرمتمرکز در اختیار همه قرار دهد اما افراد زیادی از جمله ایلان ماسک و جک دروسی با این فناوری مخالفت کردند.

کارشناسان عقیده دارند سال ۲۰۲۲ برخی از پروژه‌ها رشد و میم‌کوین‌ها و ارزهای بدون پشتوانه ریزش سنگینی می‌کنند.

یک کارشناس جی‌پی‌مورگان عقیده دارند پروژه‌های متاورس، وب۳ و ارزهای حوزه امنیت در سال ۲۰۲۲ مورد توجه بازار قرار می‌گیرند.

۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶
کد خبر: 24463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha