ادامه اوج‌گیری‌های اتریوم؛ روند صعودی می‌تواند ادامه داشته باشد؟

تاکنون بیش از یک میلیون اتریوم به ارزش ۲.۱میلیارد دلار طی۴ روز اول پس از هارد فورک شاپلا از بیکن چین برداشت شده است. هم‌زمان،قیمت اتریوم برای اولین بار در ۱۱ ماه گذشته به بیش از ۲٬۱۰۰ دلار افزایش یافته است، اما روند صعودی تا کجا می‌تواند ادامه داشته باشد؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، , و به نقل از کوین تلگراف، داده‌های وب‌سایت beaconcha.in نشان می‌دهد که در حالی که تاکنون حدود ۱.۰۳۸میلیون اتریوم توسط بیش از ۴۸۳٬۵۰۰ درخواست برداشت شده است؛ شنبه، ۱۵ آرویل (۲۶ فرودین) شاهد بیشترین میزان برداشت به میزان ۳۹۲٬۸۰۰ اتریوم بوده‌ایم.

ادامه اوج‌گیری‌های اتریوم؛ روند صعودی می‌تواند ادامه داشته باشد؟

در روزهای ۱۵ و ۱۶ آوریل به‌ترتیب شاهد برداشت ۳۹۸٬۸۰۰ و ۲۸۰٬۴۰۰ اتریوم بودیم.

در حال حاضر، حدود ۸۷درصد یا ۴۶۹٬۰۰۰ از ۵۴۰٬۰۰۰ اعتبارسنج‌ها فعال می‌توانند اتریوم‌های سهام‌گذاری‌شده خود را برداشت کنند.

در حالی که اعضای جامعه در مورد تأثیر فشار فروش ناشی از هارد فورک شاپلا اختلاف نظر داشتند، قیمت اتریوم طی ۴ روز اول نزدیک به ۱۰درصد افزایش یافته است.

ادامه اوج‌گیری‌های اتریوم؛ روند صعودی می‌تواند ادامه داشته باشد؟

قیمت اتریوم از زمان به‌روزرسانی شاپلا در ۱۲ آوریل بیش از ۱۰درصد افزایش یافته است.

این ارقام برای لاکان فینی (Lachlan Feeney)، مدیرعامل شرکت مشاوره و توسعه بلاک چین لب‌ریس غافل‌گیرکننده نیست. او توضیح داد که بسیاری از اعتبارسنج‌ها در حال سهام‌گذاری مجدد اتریوم در بیکن چین هستند.در حقیقت، بسیاری از اتریوم‌هایی که در چند روز گذشته برداشته شده‌اند، مستقیماً به بیکن چین برمی‌گردد؛ زیرا اعتبارسنج‌ها به‌دنبال دریافت سود مرکب هستند، تا جایی که تراز خالص سهام‌گذاری هم‌اکنون در حال افزایش است.

فینی توضیح داد که بسیاری از سهام‌گذران اولیه با توجه به شرایط کنونی اقتصاد کلان و پس از نزدیک به ۳۰ ماه انتظار به‌دنبال برداشت اتریوم‌های خود بودند.

فینی بر این باور است که هارد فورک شاپلا در میان‌مدت تا بلندمدت درازمدت باعث رشد مقدار اتریوم‌های سهام‌گذاری‌شده می‌شود که می‌تواند اتریوم را در سطح اجماع تقویت کند.از آنجایی که شاپلا یک رویداد ریسک‌زدایی، باعث سهام‌گذاری اتریوم در میان‌مدت تا بلندمدت خواهد شد. ما پیش‌بینی می‌کنیم که در آینده‌ای نه چندان دور، به رکورد جدیدی درمورد مقدار اتریوم‌های سهام‌گذاری‌شده برسیم.

مارکوس تیلن (Markus Thielen)، رئیس بخش تحقیقات در پلتفرم مالی ارزهای دیجیتال ماتریکس‌پورت توضیح داد که تعطیلی سرویس سهام‌گذاری صرافی کراکن ممکن است در افزایش این مقدار نقش داشته باشد.به نظر می‌رسد دلیل عمده این امر، تعطیلی بخش سهام‌گذاری کراکن باشد. این اتفاق تنها یک اثر موقت خواهد داشت؛ زیرا ما همچنین شاهد افزایش قابل‌توجه تقاضا از سوی سرمایه‌گذارانی هستیم که اکنون می‌توانند با دید بهتری نسبت به نقدشوندگی اتریوم‌های سپرده‌شده، سهام‌گذاری کنند.

تیلن انتظار دارد مقدار زیادی از اتریوم‌های برداشت‌شده از کراکن از طریق پلتفرم‌های دیگر مجدداً در بیکن چین سهام‌گذاری شوند.

در حالی که او پیش‌بینی می کند که روند صعودی قیمت اتریوم در این هفته در بحبوحه افزایش فشار فروش متوقف شود، عقیده دارد که هارد فورک شاپلا در نهایت سرمایه‌گذاران نهادی بیشتری را به سهام‌گذاری ترغیب خواهد کرد.

عبور میزان اتریوم‌های برداشتی از آستانه یک میلیون توکن، نسبت به پیش‌بینی شرکت تحلیل آن‌چین گلس‌نود در ۱۱ آوریل (۲۲ فروردین) ۵۰۰درصد بیشتر است که تخمین زده بود تنها ۱۷۰٬۰۰۰ اتریوم طی یک هفته پس از به‌روزرسانی شاپلا برداشت خواهند شد.

در همین حال، پیش‌بینی نانسن کمی دقیق‌تر بود. این شرکت تخمین زده بود که ۱.۴میلیون اتریوم در چند روز اول پس از این به‌روزرسانی برداشت خواهند شد.

۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
کد خبر: 24455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha