حضور مهاجم طراز اول تیم ملی فوتبال ایران مقابل عراق + ترکیب احتمالی / طارمی بالاخره به تهران رسید

مهاجم تیم ملی فوتبال بالاخره بعد از ۴٨ ساعت پرماجرا به تهران رسید و وارد اردوی شاگردان دراگان اسکوچیچ شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد،  مهدی طارمی که برای حضور در اردوی تیم ملی و جدال با عراق از پرتغال راهی ترکیه شده بود، به هیچ عنوان تصور نمی‌کرد شرایط جوی به شکلی پیش برود که او با معطلی بیش از ۴٨ ساعت در این کشور مواجه شود.

ستاره تیم ملی که اردوی قبلی را از دست داده بود، با بالاترین انگیزه خود را مهیای حضور در جمع دیگر شاگردان دراگان اسکوچیچ می‌کرد و قصد داشت از مسیر ترکیه راهی تهران شود که شرایط جوی این کشور و شدت بارش برف او را از برنامه‌هایش دور کرد. این شرایط جوی باعث شد تا هواپیمای حامل طارمی نه در استانبول که در شهر دیگری فرود بیاید و عملا مسیر زمینی نیز برای حضور در فرودگاه استانبول و اراده دوباره برای سفر به تهران با مصائب زیادی همراه باشد. کار به جایی رسید که حتی مجتبی خورشیدی سرپرست تیم ملی اعلام کرد که شاید مجبور شوند طارمی را با هواپیمای شخصی راهی تهران کنند.

اکنون اما در فاصله ساعاتی مانده به دیدار دو تیم ایران و عراق، مهدی طارمی توانسته ساعت ۴ صبح امروز وارد تهران شود و خود را به اردوی تیم ملی معرفی کند.

باید دید با توجه به شرایطی که برای حضور در تهران دنبال کرده و خستگی ناشی از مسیر، آیا قادر به همراهی تیم ملی در این جدال خواهد بود یا خیر. تیم ملی ایران در صورت برتری خانگی مقابل عراق راهی جام جهانی خواهد شد.

ترکیب احتمالی تیم ملی مقابل عراق

تفاوت این بازی با دیدارهای پیشین خانگی تیم ملی، حضور تماشاگر است. قرار است بخشی از این تماشاگران خانم باشند. اما غیبت چند بازیکن در اردوی تیم ملی به‌خاطر تست مثبت کرونا به‌طور حتم ترکیب تیم ملی را دستخوش تغییر خواهد کرد. به خصوص در خط حمله. چرا که سردار آزمون به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در اردوی تیم ملی حاضر نشده و مهدی طارمی هم ساعت ۴ بامداد به اردوی تیم ملی ملحق شده است.

در خط دروازه اگر چه علیرضا بیرانوند تاوان اشتباهی که در بازی با لبنان داشت را با نیمکت نشینی در بازی با سوریه پرداخت کرد اما به نظر می‌رسد باز هم شانس بازی امیر عابدزاده بیشتر باشد به این‌خاطر که این دروازه‌بان در بازی‌های اخیر تیم باشگاهی‌اش به میدان رفته و نمایش‌های خوبی داشته اما علیرضا بیرانوند در هفته‌های منتهی به حضور در اردوی تیم ملی در ترکیب بوآویشتا بازی نکرده و این شاید منجر به حضور دوباره این دروازه‌بان جوان در ترکیب تیم ملی شود و در این زمینه هر اتفاقی محتمل است.

ترکیب تیم ملی در خط دفاع بعید است دستخوش تغییر شود. محم‌حسین کنعانی‌زادگان و شجاع خلیل‌زاده دو مدافع میانی تیم ملی خواهند بود. در سمت راست خط دفاعی شانس صادق محرمی بیشتر است و پیش بینی می‌شود در سمت چپ وحید امیری بازی کند. برای بازی در این پست اسکوچیچ می‌تواند روی امید نورافکن و میلاد محمدی هم تکیه کند. در سمت راست خط دفاعی صالح حردانی آماده بازی است. همانند بازی با سوریه که مهدی طارمی حاضر نبود ممکن است وحید امیری جلوتر بازی کند. در این‌صورت امید نورافکن احتمالا در پست دفاع چپ بازی خواهد کرد.

اما در جلوی خط دفاعی سعید عزت الهی گزینه اول برای بازی است. زوج او یعنی احمد نورالهی به دلیل ابتلا به کرونا در این بازی حاضر نخواهد بود.  اسکوچیچ برای پیدا کردن جانشین احمد نورالهی با چالش مواجه نخواهد بود به این دلیل که می‌تواند از میلاد سرلک – کمال کامیابی‌نیا و حتی سامان قدوس در این پست استفاده کند. اگر نظر سرمربی تیم ملی ترکیب تهاجمی‌تر باشد بدون‌شک گزینه مد نظر او سامان قدوس خواهد بود در غیر این‌صورت شانس بازی میلاد سرلک و کمال کامیابی‌نیا بیشتر است که از بین این دو بازیکن احتمال بازی میلاد سرلک بالاتر خواهد بود.

در کناره‌ها بعید است تغییرات زیاد باشد. علی قلی‌زاده و علیرضا جهانبخش در کناره‌ها بازی خواهند کرد. آنها در جریان بازی در صورت صلاح‌دید اسکوچیچ می‌توانند جای خود را با هم تغییر دهند. اما در خط حمله کدام بازیکنان به میدان خواهند آمد؟ سردار آزمون به دلیل مخالفت زنیت با حضورش در اردوی تیم ملی در دبی مانده و امروز در بازی با عراق یکی از غایبان اصلی تیم ملی به‌شمار می‌رود. مهدی طارمی هم ساعت ۴ بامداد وارد اردوی تیم ملی شده؛ در چنین شرایطی چینش خط حمله‌ تیم ملی سخت است. در صورتی‌که اسکوچیچ تصمیم بگیرد تیم ملی را با دو مهاجم به میدان بفرستد و یکی از گزینه‌ها مهدی طارمی باشد از بین کاوه رضایی و کریم انصاری‌فرد یکی جایگزین سردار آزمون خواهد شد. هم‌چنین به وحید امیری همانند دیدار با لبنان باید برای بازی در خط حمله شانس داد.

مهدی طارمی که به سختی به اردوی تیم ملی ملحق شده بدون‌شک این همه سختی به جان نخریده که با حضور در اردوی تیم ملی تنها نظاره‌گر بازی ایران باشد. تنها ممکن است اسکوچیچ تصمیم بگیرد به‌خاطر خستگی ناشی از سفر از مهدی طارمی به‌عنوان بازیکن ذخیره استفاده کند. در این‌صورت همان‌طور که اشاره شد اسکوچیچ باید از بین مهاجمان موجود در اردوی تیم ملی، دو بازیکن را برای حضور در خط حمله گزینش کند. مهدی قایدی هم برای بازی در این جدال شانس زیادی داشت که در آخرین لحظات تست او هم مثبت اعلام شد و اردوی تیم ملی را ترک کرد.

به دلیل غیبت سردار آزمون یک احتمال هم وجود دارد. اینکه اسکوچیچ تیم ملی را با تک مهاجم به میدان بفرستد. در این صورت قابل پیش بینی است که سامان قدوس در پست شماره ۱۰ و جلوی زوج خط دفاعی احتمالا عزت الهی و میلاد سرلک بازی کند. ضمن اینکه احسان حاج صفی هم اردوی تیم ملی حضور دارد و تست کرونا او منفی اعلام شده اما نسبت به دیگر ملی‌پوشان کمتر در اردوی تیم ملی حاضر بوده و طبیعتا برای حضور در ترکیب ثابت تیم شانس کمتری دارد.

ترکیب  احتمالی تیم ملی در بازی با عراق
۱-۳-۲-۴
دروازه بان :
 امیر عابدزاده (علیرضا بیرانوند)
مدافعان: صادق محرمی – محمدحسین کنعانی‌زادگان – شجاع خلیل‌زاده – امید نورافکن
هافبک های دفاعی: سعید عزت‌الهی – میلاد سرلک (کمال کامیابی‌نیا)
هافبک تهاجمی: علیرضا جهانبخش – علی قلی‌زاده – وحید امیری
مهاجم: کریم انصاری‌فرد(کاوه رضایی)

تیم ملی کشورمان از ساعت ۱۸ امروز در ورزشگاه آزادی به صاف تیم ملی عراق می‌رود.

برنامه کامل مرحله نهایی انتخابی جام جهانی قطر ۲۰۲۲ در قاره آسیا + جدول و نتایج

۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۲
کد خبر: 24440
منبع: ورزش سه

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha