بازار سهام بالاخره سبزپوش شد/ رشد ۲۱ هزار و ۴۹۶ واحدی شاخص کل بورس + نقشه بورس

شاخص کل بورس با ۲۱ هزار و ۴۹۶ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۲۲۹ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز هزار و ۶۹۰ واحد افت داشت.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز چهارشنبه (۶ بهمن ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با ۲۱ هزار و ۴۹۶ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۲۲۹ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز هزار و ۶۹۰ واحد افت داشت. بازار بورس تهران در آخرین روز معاملاتی هفته جاری شروعی تماما سبز پوش را به نمایش گذاشت و قدرتنمایی خریداران به ویژه در بزرگان و شاخص سازان مشهود بود.

در نیمه دوم بازار با افت نسبی تقاضا مواجه شدیم اما مجدد در دقایق پایانی شاهد بهبود تقاضا در اکثر نماد ها بودیم به طوریکه بسیاری از نمادهای بزرگ بازار با صف خرید بسته شدند و در نهایت شاخص کل کار خود را با افزایش ۲۱.۵۰۴ واحدی به پایان رساند.  

گروه پالایش و نفت با برتری خریداران از معاملاتی سبز رنگ برخوردار بودند به طوریکه سهم های شتران، شپنا و شبندر چندین بار عرضه و صف خرید شدند. سنگین ترین صف خرید مربوط به شتران با ۷۵ میلیون سهم بوده است.

گروه بانکی نیز در غیاب نمادهای وبملت و وتجارت شاهد معاملاتی متعادل و با گرایش مثبت بود که با انتشار خبر محاسبه نرخ تسعیر و نرخ مالیات بر اساس نرخ سامانه نیما و همینطور مطرح شدن مجدد فروش بلوک خودرو توسط بانک پارسیان شاهد رنج های مثبت در این گروه بودیم که در پایان نماد وبصادر در مدار ۴ درصد مثبت و نماد ونوین با صف خرید بسته شد.

نمادهای گروه پتروشیمی نیز با خبر تعیین سقف نرخ خوراک معاملات خوبی را پشت سر گذاشتند و غالبا سبز پوش به کار خود پایان دادند. نمادهای فارس، تاپیکو، نوری و شپدیس از جمله نمادهایی بودند که با صف خرید بسته شدند.

گروه فلزات اساسی و معدنی که از خبر تعیین سقف قیمت سوخت منتفع می‌شوند امروز با معاملاتی با گرایشات مثبت برخوردار بودند و در پایان نمادهای  فولاد و فملی با صف خرید به کار خود پایان دادند.

قندی ها نیز از معاملاتی متعادل برخوردار بودند در این گروه قچار با صف خرید بسته شد. گروه های دارویی، سیمانی و غذایی هم  همسو با جو کلی بازار از معاملاتی روان همراه با  بهبود نسبی تقاضا  برخوردار بودند.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به نمادهای ومعادن و تجلی اشاره کرد که پس از افشای اطلاعات الف در حدود ۲ درصد مثبت تابلو بازگشایی شدند.

رشد ۲۱ هزار و ۴۹۶ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۲۱ هزار و ۴۹۶ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۲۲۹ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز هزار و ۶۹۰ واحد رشد کرد و به رقم ۳۱۸ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۳۳۸ هزار معامله به ارزش ۳ هزار و ۸۷۴ میلیارد تومان انجام دادند.

سهام فولاد، فملی، فارس، وغدیر، نوری، شبندر، شپدیس بیشترین تاثیر مثبت را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی خودرو، فولاد، فملی، خساپا، شپنا، شبندر، انرژی‌۳ از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

رشد ۷۹ واحدی شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۷۹ واحد رشد، رقم ۱۷هزار و ۳۹ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۱۷۲ هزار معامله به ارزش حدودی هزار و ۷۳۰ هزار میلیارد تومان انجام شد

سهام زاگرس، شگویا، شاوان، هرمز بیشترین تاثیر مثبت و نماد غصینو، کوثر، دماوند بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد فرابورس، تجلی، کرمان، آریا، فجهان، سمگا، چخزر است.

انتهای پیام./

۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴
کد خبر: 24418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha