افت ۲۶ هزار و ۶۵۹ واحدی شاخص کل بورس / حمایت حقوقی‌ها از شاخص‌سازها + نقشه بورس

شاخص کل بورس با ۲۶ هزار و ۶۵۹ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۲۰۸ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۶ هزار و ۹۰۸ واحد افت داشت. بازار امروز همچنان بی رمق و در مدار منفی آغاز به کار کرد، در ادامه شاهد حمایت حقوقی ها از سهم های شاخص ساز بودیم همینطور انتشار اخبار مثبت در زمینه تثبیت نرخ خوراک و سوخت منجر به برچیده شدن صف های فروش شد ولی در نهایت شاخص بازار با افت ۲۶.۶۶۰ واحدی به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز سه شنبه (۵ بهمن ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با ۲۶ هزار و ۶۵۹ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۲۰۸ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۶ هزار و ۹۰۸ واحد افت داشت. بازار امروز همچنان بی رمق و در مدار منفی آغاز به کار کرد، در ادامه شاهد حمایت حقوقی ها از سهم های شاخص ساز بودیم همینطور انتشار اخبار مثبت در زمینه تثبیت نرخ خوراک و سوخت منجر به برچیده شدن صف های فروش شد ولی در نهایت شاخص بازار با افت ۲۶.۶۶۰ واحدی به کار خود پایان داد.

گروه پالایش و نفت با وجود گزارش های خوب زیر فشار فروش بودند نمادهای شپنا، شبندر، شتران و شبریز با صف فروش همراه بودند که البته صف فروش آنها جمع شد و در قیمت های بالاتر از قیمت پایانی خود بسته شدند.

گروه بانکی نیز همسو با جو کلی بازار افت قیمت را تجربه کردند، خبر تایید افزایش سرمایه وبملت از محل انباشته و حمایت های پر رنگ حقوقی ها راهگشا بود و این سهم مماس بر صفر تابلو بسته شد، نماد های وتجارت و وبصادر هم در حدود ۲ درصد منفی به کار خود پایان دادند. در پتروشیمی ها شاهد فشار فروش و معاملات اکثر نمادهای این گروه در کف قیمتی خود بودیم و حمایت حقوقی ها به خصوص در نمادهای فارس و نوری مشهود بود، در دقایق پایانی بازار خبر تثبیت سقف خوراک ۵۰۰۰ تومانی و سقف قیمت سوخت ۲۰۰۰ تومانی از فشار فروش این گروه کاست و نماد فارس در حدود ۰.۵ درصد مثبت تابلو و نوری با فاصله گرفتن از قیمت پایانی در حدود ۱.۷ درصد منفی بسته شد  . خودرویی ها نیز از معاملاتی پرعرضه و نوسانی برخوردار بودند، نمادهای خودرو، خساپا و خبهمن از صف فروش برخوردار بودند که در دقایق پایانی بازار صف فروش آنها نیز جمع شد، نماد خاور با صف خرید  ۲۸ میلیون سهمی بسته شد.

گروه فلزات اساسی و معدنی هم از معاملاتی متعادل با گرایش منفی برخودار بودند در این میان نماد فولاد با حمایت های مشهود اشخاص حقوقی در حدود ۱ درصد مثبت قیمتی بسته شد همینطور نمادهای  ومعادن و تجلی هم به دلیل برنده شدن در مزایده متوقف شدند، در این گروه نماد کمنگنز در آستانه بالای قیمتی خود و با صف خرید  ۶ میلیون سهمی بسته شد.

در گروه غذایی و زراعتی هم خبر مشخص شدن سرانجام حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی برای سال جاری تا چند روز آینده منجر به این شد که سهم های این گروه فشار فروش داشته باشند، نمادهای غپآذر و غناب از معدود سبز رنگان این گروه بودند.

به دلیل فضای کلی پر عرضه بازار شاهد افت کلی قیمت در صنایع بیمه ای، دارویی، سیمانی و... بودیم.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به نماد خودرو در آستانه پایین خود و در قیمت ۱.۸۰۹ ریال اشاره کرد، همینطور نماد زاگرس نیز در حدود ۹ درصد منفی و در قیمت ۱۴۹.۹۵۰ ریال گشایش پیدا کرد.

افت ۲۶ هزار و ۶۵۹ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۲۶ هزار و ۶۵۹ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۲۰۸ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز ۶ هزار و ۹۰۸ واحد افت کرد و به رقم ۳۱۷ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۳۱۴ هزار معامله به ارزش ۳ هزار و ۸۴۴ میلیارد تومان انجام دادند.

سهام پارسان، فارس، نوری، شپدیس، پارس، تاپیکو، ومعادن بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی فولاد، فملی، شبندر، شتران، خساپا، نوری از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

افت ۲۸۹ واحدی شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۲۸۹ واحد افت، رقم ۱۶هزار و ۹۵۴ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۱۵۲ هزار معامله به ارزش حدودی ۲ هزار و ۲۶۲ هزار میلیارد تومان انجام شد

سهام زاگرس، شگویا، صبا، ارفع، هرمز، شاوان، فجهان بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد تجلی، کرمان، توسن، حآفرین، فجهان، صبا، زاگرس است.

انتهای پیام. /

۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۴
کد خبر: 24383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha