افت ۲۱ هزار و ۸۲۴ واحدی شاخص کل بورس / بازار سراسر سرخ پوش + نقشه بورس

شاخص کل بورس با ۲۱ هزار و ۸۲۴ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۲۳۴ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۴ هزار و ۲۷۳ واحد افت داشت. در گروه پالایش و نفت شاهد معاملاتی پر عرضه و نوسانی بودیم به طوریکه در پایان نمادهای شبندر، شپنا در مدار ۳ درصد منفی معامله شدند و شتران تک نماد متعادل مثبت که نزدیک به صفر تابلو به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه بورس  پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛ امروز دوشنبه ( ۴ بهمن ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با ۲۱ هزار و ۸۲۴ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۲۳۴ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۴ هزار و ۲۷۳ واحد افت داشت. در گروه پالایش و نفت شاهد معاملاتی پر عرضه و نوسانی بودیم به طوریکه در پایان نمادهای شبندر، شپنا در مدار ۳ درصد منفی معامله شدند و شتران تک نماد متعادل مثبت که نزدیک به صفر تابلو به کار خود پایان داد.

گروه بانکی نیز با معاملاتی روان و متعادل داد و ستد شدند، نماد وبملت در محدوده صفر قیمتی و وبصادر و وتجارت در حدود ۱ تا ۲ درصد منفی معامله شدند. وسالت و سمایه نیز همچنان نمادهای پرتقاضای گروه بودند. پتروشیمی ها نیز با برتری فروشندگان یکپارچه افت قیمت را تجربه کردند به طوریکه اغلب نمادهای این گروه از جمله نوری و تاپیکو با صف فروش بسته شدند. خودرویی ها نیز از معاملاتی متعادل برخوردار بودند. در پایان معاملات امروز  نماد خودرو به دلیل عدم حصول نتیجه از برگزاری مزایده فروش سهام شرکت پاسادانا متوقف شد و نیز خساپا و خبهمن متعادل و منفی نزدیک صفر تابلو معامله شدند. در لحظات آخر بازار شاهد رنج کشی مثبت در نماد خاور بودیم.

گروه فلزات اساسی و معدنی هم با معاملاتی سرخ رنگ معامله شدند، نماد فملی نزدیک آستانه پایین قیمتی خود و فولاد در مدار ۲ درصد منفی تابلو بسته شد، نماد کمنگنز با اقبال خریداران با صف خرید بسته شد.

در دارویی ها شاهد معاملات با گرایش منفی بودیم اما تمایل خریداران به نماد های پخش دارو نظیر هجرت و دتوزیع مشهود بود. فراکاب ها در غیاب فرابورس با تعادل میان خریداران و فروشندگان با گرایش منفی معامله شدند، البته در پایان نماد انرژی۳ با صف فروش بسته شد. بیمه ای ها نیز با برتری فروشندگان افت قیمت را تجربه کردند، نماد اتکای تنها نماد سبز رنگ در این گروه بود. قندی ها نیز که بعضا فروش های جالبی می زنند متعادل و با گرایش منفی معامله شدند در این میان نمادهای قچار و قلرست در آستانه بالای قیمتی خود معامله شدند.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به نماد پارسان در آستانه پایین خود و در قیمت ۲۶.۰۱۰ ریال اشاره کرد که در پایان با صف فروش ۲۴ میلیون سهمی بسته شد.

افت ۲۱ هزار و ۸۲۴ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۲۱ هزار و ۸۲۴ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۲۳۴ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز ۴ هزار و ۲۷۳ واحد افت کرد و به رقم ۳۲۳ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۲۹۶ هزار معامله به ارزش ۲ هزار و ۷۹۷ میلیارد تومان انجام دادند.

سهام فملی، فارس، کچاد، تاپیکو، وامید، فولاد، جم بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی شتران، فملی، نوری، خودرو، انرژی۳، شبندر، فولاد از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

افت ۱۱۲ واحدی شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۱۱۲ واحد افت، رقم ۱۷هزار و ۲۴۲ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۱۶۰ هزار معامله به ارزش حدودی هزار و ۵۶۵ هزار میلیارد تومان انجام شد

سهام شگویا، مارون، مارون، شاوان، سمگا، کگهر، شبصیر، فجهان بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد تجلی، کرمان، شگویا، فجهان، توسن، صبا، گدنا است.

انتهای پیام. /

۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲
کد خبر: 24338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha