آغاز ارسال پیامک به ۲۷۲ هزار نفر مشمول مالیات بر خودروی لوکس

معاون فناوری‌های سازمان امور مالیاتی اظهار داشت: تعداد کل مشمولان مالیات بر خودروهای ۲۷۲ هزار نفر برای ۵۴۷ هزار خودرو در کل کشور هستند که ارسال پیامک را با ارسال برای ۱۵ هزار مشمول آغاز کرده‌ایم و به طور مستمر به این عدد اضافه می‌شود و به زودی برای تمام ۲۷۲ هزار مشمول پیامک ارسال می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد هادی خانی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره آخرین اطلاعات از شناسایی خودروهای لوکسی که در سال جاری شامل اخذ مالیات می‌شوند، اظهار داشت: در حال حاضر تمام دیتاها و اطلاعات مورد نظر درباره مالیات بر خودروهای لوکس در پنجره واحد خدمات سازمان امور مالیاتی بارگذاری شده‌ است و دارندگان خودرو می‌توانند به سایت مربوطه مراجعه و اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

وی با اشاره به آغاز ارسال پیامک به مشمولان گفت: به افرادی که مشمول مالیات بر خودروهای لوکس می‌شوند و شماره تماس آنها ثبت شده و در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار داشت، پیامک مالیاتی ارسال شده‌ است.

معاون سازمان امور مالیاتی تاکید کرد:‌ تمام افرادی که مجموع ارزش خودروهای خود و افراد تحت تکلف زیر 18 سال آنها بالای یک میلیارد تومان باشد مشمول مالیات بر خودروهای لوکس می‌شوند و باید به پنجره واحد خدمات سازمان امور مالیاتی مراجعه و وضعیت خود را از لحاظ میزان پرداخت مالیات بررسی و هر چه سریع‌تر نسبت به پرداخت مالیات خود اقدام کنند.

خانی درباره جمعیت افراد شناسایی شده برای اخذ مالیات بر خودروهای لوکس گفت: تعداد کل مشمولان مالیات بر خودروهای 272 هزار نفر برای 547 هزار خودرو در کل کشور هستند که ارسال پیامک را با ارسال برای 15 هزار مشمول آغاز کرده‌ایم و به طور مستمر به این عدد اضافه می‌شود و به زودی برای تمام 272 هزار مشمول پیامک ارسال می‌شود و همچنین اطلاع‌رسانی‌ها در اینب اره انجام شده و افراد مالک خودرو خودشان می‌توانند به سایت مربوطه مراجعه و میزان مالیات تعیین شده را مشاهده کنند.     

به گزارش ایلنا، اخیرا با تصویب کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، نرخ مالیات بر خودروهای لوکس در سال ۱۴۰۱ مشخص شد و مالیات بر اساس مجموع ارزش خودروهای سواری و وانت دو کابین دارای شماره انتظامی شخصی که در اختیار اشخاص حقیقی، خانواده و فرزندان کمتر از ۱۸ سال و محجور سرپرست خانوار قرار دارد، تعیین شده است. طبق این مصوبه به  خودروهای تا سقف یک میلیارد تومان مشمول مالیات نخواهد شد. تا ۱.۵ میلیارد تومان نسبت به مازاد یک میلیارد تومان: یک درصد، تا ۳ میلیارد تومان نسبت به مازاد ۱.۵ میلیارد تومان: ۲ درصد، تا ۴.۵ میلیارد تومان نسبت به مازاد ۳ میلیارد تومان: ۳ درصد، نسبت به مازاد ۴.۵ میلیارد تومان: ۴ درصد است. گفتنی است براساس فرمول اخذ مالیات از خودروهای لوکس، مالیات خودروها از ۱۱ تا ۳۰۰ میلیون تومان متغیر خواهد بود.

۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۷
کد خبر: 24272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha