آغاز سبز شاخص در نخستین روز معاملاتی هفته/ شاخص هم وزن همچنان قرمز + نقشه بورس

شاخص کل بورس با ۲ هزار و ۴۱۰ واحد سبز، به رقم یک میلیون و ۲۸۱ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز هزار و ۴۴۴ واحد افت داشت. بازار بورس تهران نخستین هفته معاملاتی بهمن ماه سال جاری را با لیدری پالایشی ها تماما سبز پوش و با برتری خریداران آغاز کرد، اما با گذشت ساعاتی از بازار و افزایش عرضه ها شاهد کاهش حجم تقاضا در بازار بودیم به طوریکه در نهایت از مثبت شاخص کاسته شد و منجر به افزایش ۲.۴۱۲ واحد در شاخص شد.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز شنبه ( ۲ بهمن ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با ۲ هزار و ۴۱۰ واحد سبز، به رقم یک میلیون و ۲۸۱ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز هزار و ۴۴۴ واحد افت داشت. بازار بورس تهران نخستین هفته معاملاتی بهمن ماه سال جاری را با لیدری پالایشی ها تماما سبز پوش و با برتری خریداران آغاز کرد، اما با گذشت ساعاتی از بازار و افزایش عرضه ها شاهد کاهش حجم تقاضا در بازار بودیم به طوریکه در نهایت از مثبت شاخص کاسته شد و نهایتا منجر به افزایش ۲.۴۱۲ واحد در شاخص شد.

در گروه پالایش و نفت شاهد معاملات پر حجم در این گروه بودیم به طوریکه در پایان نمادهای شبندر، شپنا و شبریز در آستانه ۱ تا ۳ درصد مثبت و شتران با صف خرید ۲۴۰ میلیون سهمی به کار خود پایان دادند.

 گروه بانکی نیز با معاملاتی روان و متعادل داد و ستد شدند، نمادهای وبملت و وتجارت و وبصادر متعادل و در آستانه ۲ درصد منفی تا صفر تابلو معامله شدند. وسالت نیز تک نماد پرتقاضای گروه بود که تقریبا بدون عرضه بسته شد. در گروه پتروشیمی پس از انتشار اخبار منفی از مجمع پارسان برای پتروشیمی های خوراک گازی شاهد گرایش منفی این گروه بودیم به طوریکه نمادهای زاگرس و نوری در آستانه پایین قیمتی خود به صف فروش رسیدند، بزرگان این گروه از جمله فارس و تاپیکو که شاخص ساز هستند، از معاملاتی متعادل و با گرایش مثبت برخوردار بودند. خودرویی ها نیز با گرایش منفی نوسان قیمتی همراه بودند به طوریکه در پایان نماد های خودرو و خساپا و خبهمن در محدوده ۲ تا ۳ درصد منفی خود معامله شدند. صف خرید سنگین خاور عرضه شد و در پایان این سهم در ۱.۵ درصد مثبت تابلو بسته شد.

گروه کانی های فلزی پس از بازگشایی نماد تجلی در بازار ثانویه نیز با معاملاتی مثبت و متعادل همراه بودند، نمادهای فولاد و فاسمین بعد از لمس آستانه بالای قیمتی در دقایق ابتدایی، در پایان بازار در مدار مثبت قیمتی به کار خود پایان دادند، همینطور نماد فباهنر با صف خرید در قیمت  ۲۷.۵۷۰ ریال بسته شد.

در دارویی ها شاهد نوسانات رو به بالای برخی سهام این گروه بودیم به طوریکه نمادهای دکپسول، دابور، دزهراوی، هجرت و دتوزیع با صف خرید همراه بودند. در سیمانی ها نیز پس از انتشار گزارش های خوب شاهد معاملاتی روان و متعادل بودیم نمادهای سپاها و سشرق با استقبال خوب خریداران مواجه بودند.

گروه زراعتی و غذایی ها افت قیمت را تجربه کردند و با معاملاتی منفی رو به رو بودند، نمادهای غناب و غشهد تنها نمادهای پرتقاضای گروه غذایی بودند. قندی ها نیز با گرایش مثبت و متعادل داد و ستد شدند در این میان نمادهای قهکمت، قتربت و قچار در آستانه بالای قیمتی خود معامله شدند.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به نماد تجلی در قیمت ۱.۰۰۲ ریال اشاره کرد.

رشد ۲ هزار و ۴۱۰ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۲ هزار و ۴۱۰ واحد سبز، به رقم یک میلیون و ۲۸۱هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز هزار و ۴۴۴ واحد افت کرد و به رقم ۳۳۴ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۳۴۰ هزار معامله به ارزش ۳ هزار و ۵۲۹ میلیارد تومان انجام دادند.

سهام فولاد، شپنا، شتران، شبندر بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای نوری، رمپنا، شپدیس بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی شپنا، شبندر، نوری، خودرو، فولاد، فملی، خگستر از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

افت ۸۴ واحدی شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۸۴ واحد افت، رقم ۱۷هزار و ۵۵۶ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۱۷۲ هزار معامله به ارزش حدودی ۹ هزار و ۹۶۷ هزار میلیارد تومان انجام شد

سهام خدیزل، اتکای بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای زاگرس، کگهر، ارفع، غصینو، فرابورس بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد فرابورس، تجلی، کرمان، توسن، چخزر، فجهان، سمگا است.

انتهای پیام./

۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱
کد خبر: 24265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha