رکوردداران خروج پول حقیقی/ ۲۰ روز فرار سرمایه از بورس +نمودار

در ۲۰ روز کاری پیاپی در ۴ هفته اخیر خالص ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بورس تهران منفی بود. در مجموع ۶ هزار و ۳۲۳ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از بازار سهام خارج شده است.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اقتصادنیوز، در آخرین هفته کاری دی ماه موج خروج سرمایه حقیقی از بورس ادامه داشت و برای هشتمین هفته پی در پی شاهد خروج نقدینگی حقیقی بودیم و در پایان هفته رکورد ۲۰ روز پیاپی ثبت شد. 

در ‌هفته اخیر باز هم بورس با خروج نقدینگی حقیقی مواجه بود و میزان آن نسبت به هفته پیشین افزایش یافت. بورس در شرایطی به استقبال معاملات روز شنبه رفت که روز چهارشنبه پیش از آن، پانزدهمین روز خروج پول حقیقی ثبت شده بود. روز شنبه ۳۶۶ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از بورس خارج شد و روز یکشنبه این رقم به ۳۹۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

خروج پول حقیقی روز دوشنبه ادامه پیدا کرد اما نسبت به روز قبل کاهش داشت. در این روز ۲۷۵ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از بازار خارج شد. این رقم در روز سه‌شنبه به ۷۰۰ میلیارد تومان صعود کرد و روز چهارشنبه به ۲۴۱ میلیارد تومان، رسید. 

در مجموع ۵ روز کاری هفته هزار و ۹۷۲ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از بازار سهام خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی ۳۹۴ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین افزایش ۴۹ درصدی داشته است. 

در ۲۰ روز اخیر ۶ هزار و ۳۲۳ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از بازار سهام خارج شده که میانگین روزانه آن ۳۱۶ میلیارد تومان است.

رکوردداران خروج پول حقیقی

در ابتدای هفته سهام فولاد (شرکت فولاد مبارکه) بیشترین خروج پول حقیقی را داشت. پیش از این برای ۶ روز متوالی سهام فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) بیشترین خروج پول حقیقی بازار را داشت. روز شنبه، پس از فولاد، خودرو و فملی در رتبه‌های بعدی خروج نقدینگی حقیقی قرار داشتند. 

روز یکشنبه بیشترین خروج پول به سهام سمگا (شرکت سرمایه گذاری میراث فرهنگی) اختصاص داشت و پس از آن بپاس و شپدیس قرار داشتند. بیشترین تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی بازار در روز دوشنبه به خودرو تعلق داشت و فملی و سمگا در رتبه‌های بعدی قرار دارند. سمگا روز سه‌شنبه هم در صدر جدول بیشترین خروج پول حقیقی قرار داشت و وبملت و فملی پائین‌تر از آن قرار گرفتند. در آخرین روز کاری هفته نیز فملی، توسن و وگردش بیشترین خروج نقدینگی حقیقی را داشتند.  

رشد ورود نقدینگی حقیقی به صندوق‌های با درآمد ثابت

در پایان هفته اخیر شاهد نهمین روز ورود پول حقیقی به صندوق‌های با درآمد ثابت بودیم. روز شنبه ۵۰ میلیارد تومان پول حقیقی به این صندوق‌ها وارد شد و روز یکشنبه ۱۶۲ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی وارد صندوق‌های قابل معامله درآمد ثابت شد. دوشنبه ۱۱۳ میلیارد تومان و روز سه‌شنبه ۱۰۲ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی روانه صندوق‌های درآمد ثابت شد. در آخرین روز معاملاتی هفته ۲۵۳ میلیارد تومان پول حقیقی وارد شد که بیشترین رقم در نیمه دوم سال جاری است. 

در مجموع این هفته ۶۸۰ میلیارد تومان پول حقیقی به صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس وارد شده است. به عبارت دیگر طور میانگین روزانه ۱۳۶ میلیارد تومان پول حقیقی به این صندوق‌ها وارد شده است.

بورس

۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۰
کد خبر: 24206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha