نرخ مالیات بر خانه‌های لوکس تعیین شد

رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ از تعیین نرخ مالیات بر خانه‌ها و ماشین‌های لوکس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایسنا؛وی در تشریح آخرین مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ گفت: واحدهای مسکونی و باغ‌ویلاهای گران‌قیمت تا سقف ۱۰ میلیارد تومان معاف از مالیات است.

 نسبت به مازاد ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان مالیات یک در هزار، نسبت به مازاد ۱۵ میلیارد تومان تا ۲۵ میلیارد تومان مالیات دو در هزار را باید پرداخت کنند. زارع گفت: از واحدهای مسکونی و باغ‌ویلاهای گران‌قیمت نسبت به مازاد ۲۵ میلیارد تومان تا ۴۰ میلیارد تومان سه در هزار و نسبت به ۴۰ میلیارد تومان تا ۶۰میلیارد تومان ۴ در هزار و نسبت به مازاد ۶۰ میلیارد تومان به بالا ۵در هزار مالیات گرفته خواهد شد.

مجوز انتشار اوراق

به گفته زارع و طبق مصوبه کمیسیون تلفیق برای توسعه اشتغال زندانیان با همکاری بخش عمومی غیردولتی، سود حاصل از سرمایه‌گذاری بخش عمومی غیردولتی در توسعه زندان‌ها جهت اشتغال زندانیان حین حبس پس از تایید سازمان زندان‌ها مشمول مالیات با نرخ صفر شد. همچنین وی گفت: موافقت شد که هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی برای تجهیزات جمعیت هلال‌احمر منتشر شود. این در سقف ۸۸ هزار میلیارد تومان بودجه دولت خواهد بود.

معافیت‌های مالیاتی

وی ادامه داد: کمیسیون تلفیق تصویب کرد که شهرداری‌های بالای ۵۰۰ هزار نفر موظف هستند بابت صدور هر فقره پروانه ساختمانی اعم از مسکونی و صنعتی و تجاری دو درصد عوارض شهرداری را از متقاضیان پروانه وصول کرده و به حساب درآمد عمومی در اختیار نیروی انتظامی قرار دهند. کلیه رده‌های بسیج، پایگاه‌های مقاومت و سالن‌های ورزشی و امدادی، پاسگاه‌ها و کلانتری‌ها و موزه‌های دفاع مقدس از پرداخت حق انشعاب آب و فاضلاب، برق و گاز معاف شدند. زارع افزود: کلیه واحدهای آموزشی‌(مدارس دولتی) وزارت آموزش‌وپرورش از پرداخت هزینه‌های آب و فاضلاب و برق و گاز در سطح الگوی مصرف معاف شدند. همچنین نرخ چهار درصد حقوق گمرکی برای کالاهای اساسی ‌مانند دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی و نهاده‌های کشاورزی و دامی که در بودجه ۱۴۰۱، چهار درصد بود به یک درصد تقلیل یافت چون ماخذ نرخ ورودی ما ارز ۲۳ هزار تومانی شده است.

۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹
کد خبر: 24197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha