ایران خط اعتباری ۵میلیارد دلاری از روسیه گرفت / وزیر نفت: توافقات، بیش از حد انتظارمان بود

در جریان گفتگوهای مقامات ایران و روسیه در مسکو، توافقاتی حاصل شد که نشان از نزدیک‌تر شدن تهران به روسها در دولت رئیسی داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در این رابطه گفت: پیش از جلسه آقای رئیسی با آقای پوتین، مقامات اقتصادی وانرژی و نفت دو کشور جلسه‌ای مشترک برگزار کردند تا موضوع‌ها با جمع بندی و توافق دو طرف خدمت روسای جمهور فرستاده شود، جلسات دیگری هم با تجار و شرکت‌های تجاری روسیه و ایرانیان مقیم روسیه برگزار و نتیجه این جلسات قبل از مذاکرات آقایان رئیسی و پوتین، خدمت آقای رئیسی ارائه شد.

به گفته او، بعد از پایان جلسه اخبار خوبی حاکی از توافقات دو جانبه بر سر موضوعات نفت و انرژی، راه آهن و ترانزیت دو کشور و تسریع در ایجاد خط اعتباری ۵ میلیارد دلاری بین دو کشور و از جمله تکمیل راهگذر شمال به جنوب از طریق ترانزیت ریلی خلیج فارس به اروپا، اینچه برون و رشت - آستارا و برخی توافقات جنبی دیگر مانند تامین نهاده‌های اساسی و غلات و همین طور خرید لوکوموتیو بود.

شاید برای همین است که وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است: در دیدار و نشست های متعددی که با مقامات و شرک های توانمند نفت و انرژی روسیه داشته است توافقات و اسناد مهمی امضا شده که نتیجه آنها را مردم کشورمان بزودی خواهیم کرد.

همزمان با این سفر، ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان نیز در دیدار ایرانیان مقیم روسیه گفت: رفت و آمد برای ایرانیان خارج از کشور باید تسهیل شود و لازم است مشکلات دانشجویان خارج از کشور نیز کاهش یابد.

وی افزود: در گزارشی که سفیر ایران در روسیه و فعالان اقتصادی در این جلسه ارائه دادند، آسیب شناسی بسیار خوبی انجام شده بود اما ما نیازمند آسیب زدایی و رفع مشکلات هستیم.

۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵
کد خبر: 24187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha