افزایش سرمایه ۳ شرکت بورسی

روز گذشته سه شرکت بورسی در خصوص مراحل افزایش سرمایه خود اطلاع‌رسانی کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تجارت‌نیوز، سه شرکت بورسی روز گذشته در خصوص مراحل افزایش سرمایه خود اطلاع‌رسانی کردند. در این راستا شرکت فرآورده‌های تزریقی و دارویی ایران با نماد «دفرا» از ثبت نهایی افزایش سرمایه خود خبر داد.

این شرکت با اشاره به مجوز افزایش سرمایه مورخ ۲۳/ ۰۸/ ۱۴۰۰ اعلام کرد: افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۷۰۰میلیارد ریال به ‌مبلغ ۱۴۰۰میلیارد ریال (از محل سود انباشته) در تاریخ ۲۶/ ۱۰/ ۱۴۰۰ در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است. این افزایش سرمایه بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ ۳۰/ ۰۹/ ۱۴۰۰ گرفته شده بود.

در موردی دیگر، شرکت سرمایه‌گذاری وثوق امین با نماد «وثوق» از تمدید مهلت استفاده از مجوز افزایش سرمایه خود خبر داده است: «با عنایت به اتمام مهلت استفاده از مجوز افزایش سرمایه مورخ ۱۸/ ۰۸/ ۱۴۰۰ و موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار مهلت استفاده از مجوز افزایش سرمایه این شرکت به مدت ۳۰روز و تا تاریخ ۱۷/ ۱۱/ ۱۴۰۰ تمدید شد.»

شرکت سرمایه‌گذاری پارس‌آریان «آریان» هم روز گذشته از صدور مجوز افزایش سرمایه خود خبر داد.

سازمان بورس در این خصوص اعلام کرده است: «در اجرای قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران (مصوب آذرماه ۱۳۸۴)، تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت سرمایه‌گذاری پارس‌آریان (سهامی عام) در این سازمان مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس رسیدگی انجام‌شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقررات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نشده و افزایش سرمایه با مشخصات زیر و با رعایت قوانین و مقررات مربوطه، از نظر این سازمان بلامانع است.

سرمایه فعلی این شرکت حدود ۱۹‌هزار و ۸۱۷میلیارد ریال است که قرار است مبلغ ۲۰‌هزار میلیارد ریال هم به آن اضافه شود. منبع تامین افزایش سرمایه به این صورت خواهد بود:

-۱۸۶۲میلیارد ریال از محل مطالبات حال‌شده سهامداران و آورده نقدی؛

– ۶۷۱۹میلیارد ریال از محل سود انباشته؛

– ۱۱هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال از محل سایر اندوخته‌ها.

علت این افزایش سرمایه هم مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌پذیر و همچنین بازپرداخت تسهیلات مالی اعلام شده است.

گفته شده است، شروع پذیره‌نویسی حداکثر تا ۶۰روز از تاریخ این مجوز امکان‌پذیر خواهد بود. عدم‌شروع پذیره‌نویسی در مهلت مقرر، موجب ابطال این مجوز شده و انجام آن مستلزم اخذ مجوز جدید از این سازمان خواهد بود.

همچنین مطابق ماده ۲۱قانون بازار اوراق بهادار، ثبت اوراق بهادار نزد سازمان، به منظور حصول اطمینان از رعایت مقررات قانونی و مصوبات سازمان و شفافیت اطلاعاتی بوده و به منزله تایید مزایا، تضمین سودآوری یا توصیه و سفارشی در مورد شرکت یا طرح مرتبط با اوراق بهادار از سوی سازمان نیست.

۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۱
کد خبر: 24175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha