انتشار گزارشات ۹ماهه در دقیقه نود / دلیل این همه تاخیر چیست؟

صبح امروز تعداد زیادی از شرکت‌ های بورسی در آخرین مهلت درج گزارش های عملکرد ۹ماهه خود، اقدام به انتشار اطلاعات روی سامانه کدال کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اقتصاد آنلاین؛ در حالی که مهلت ارسال اطلاعات عملکرد ۹ماهه شرکت‌های بورسی روی سامانه کدال با اتمام دی‌ماه به پایان می‌رسد اما سهامداران کماکان شاهد شانه خالی کردن تعداد قابل توجهی از شرکت‌ها جهت انتشار اطلاعات و گزارشات عملکردی در ۹ماهه نخست سال جاری هستند.صبح امروز تعدادی از شرکت‌های بورسی گزارش عملکرد ۹ماه خود را در سامانه کدال بارگذاری کرده و در اختیار سهامداران قرار دادند. از جمله این شرکت‌ها می‌توان به «پخش هجرت»، «بیمه کوثر»، «صنایع غذایی مینو شرق»، «پتروشیمی امیرکبیر»، «سیمان باقران»، «قند اصفهان»، «خدمات انفورماتیک»، «پتروشیمی تندگویان»، «تامین سرمایه نوین»، «سیمان لارستان» و... اشاره کرد.

حال این سئوال مطرح می‌شود که چرا باید تعداد زیادی از شرکت‌های بورسی انتشار مهمترین اطلاعاتی که مورد استفاده سهامداران قرار می‌گیرد را به آخرین لحظات و دقیقه نود موکول کنند؟

این در حالیست که بسیاری از شرکت‌های بزرگ و اصطلاحا شاخص‌ساز بورسی هنوز گزارشات عملکرد ۹ماهه نخست سال خود را در دسترس سهامداران قرار نداده‌اند.

۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
کد خبر: 24165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha