بزرگترین الماس تراش خورده جهان به نمایش گذاشته شد

بزرگترین الماس تراش خورده جهان روز گذشته برای نخستین بار در دبی به نمایش در آمد. کارشناسان معتقدند الماس «انیگما» حدود ۲.۶ تا ۳.۸ میلیارد سال قبل به وجود آمده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از دیلی میل، پیش‌بینی می‌شود این الماس سیاه ۵۵۵.۵۵ قیراطی به قیمت ۵ میلیون دلار به فروش برسد.

کارشناسان معتقدند الماس «انیگما» حدود ۲.۶ تا ۳.۸ میلیارد سال قبل و هنگام برخورد شهاب سنگ یا سیارکی با زمین به وجود آمده است. سنگ گران‌بهای مذکور رگه‌هایی از نیتروژن و هیدروژن انبوه در فضا را دارد. همچنین در آن ماده‌ای به نام «اسبورنیت» وجود دارد که در حقیقت یک ماده معدنی موجود در شهاب سنگ‌ها است.

الماس سیاه ۵۵۵ قیراطی به نمایش درآمد

صاحب فعلی آن، الماس سیاه مذکور را در دهه ۱۹۹۰ میلادی به عنوان یک سنگ خام خرید و در مرحله بعد آن را تراش داد و به شکل امروزی درآورد. ظاهر آن نیز از نماد نخل شکل خمسه نشانگر قدرت و حفاظت در خاورمیانه الهام گرفته شده است.

الماس انیگما پس از دبی در لس آنجلس، کالیفرنیا و لندن نیز نمایش داده می‌شود و سپس در سوم فوریه در یک حراجی آنلاین ۷ روزه برای فروش عرضه می‌شود.

الماس‌های سیاه یا کربونادو تیره، مات، متخلخل هستند و اغلب درخشندگی نامحسوسی دارند. نخستین بار در سال ۱۸۴۱ گروهی از کاوشگران پرتغالی در برزیل این سنگ‌های گرانبها را کشف و نام کربونادو را برای آنها انتخاب کردند زیرا شبیه تکه‌های کوچکی از زغال بودند.

۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷
کد خبر: 24161
منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha