خبر معدوم شدن فلفل دلمه‌ای های ایرانی در آذربایجان دروغ است

رحیم وهاب زاده بیان کرد: این خبر دروغ است چون اصلا آذربایجانی‌ها از کشور ما فلفل دلمه‌ای وارد نمی‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، رحیم وهاب‌زاده نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و آذربایجان در واکنش به خبر معدوم شدن فلفل دلمه‌ای ایران توسط آذربایجان اظهار داشت: این خبر دروغ است چون اصلا آذربایجانی‌ها از کشور ما فلفل دلمه‌ای وارد نمی‌کنند. اگر هم وارداتی انجام شود در تناژ بسیار پایین است و این که در خبر آورده‌اند ۲۶ تن صحت ندارد.
 
وی بیان کرد: هیچ کشوری در پروتکل‌های تجاری حق ندارد بدون هماهنگی با صادر کننده، بار کشور مبدا را معدوم کند. هزینه معدوم کردن برای هر کامیون بار کمتر از ۳ تا ۴ هزار دلار نیست.

وهاب زاده افزود: اگر کالایی مطابق استانداردهای کشور مقصد باشد، به صادر کننده اطلاع داده و مرجوع می‌شود. معدوم کردن بدون هزینه امکان پذیر نیست. 

وی بیان کرد: صادر کنندگان برای بازگرداندن ارز، هماهنگی با بانک و مجوز کارت بازرگانی نیاز دارند که بارنامه را نشان دهند و اگر کالایی مرجوع شده به نهادهای مختلف اعلام شود. 

نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و آذربایجان با اشاره به اینکه متاسفانه برخی رسانه ها شایعه می‌کنند که قیمت‌ها در بازار پایین بیاید تا عده‌ای دوباره آن را بخرند و به کشور دیگری صادر کنند سود بیشتر ببرند، گفت: جو روانی داخلی هم الان طوری شده که مردم فکر می‌کنند هر فلفل دلمه‌ای رنگی در بازار هست سمی است. در حالی که این موضوع صحت ندارد. 

رحیم وهاب زاده مسئله برگشت خوردن فلفل دلمه‌ای از روسیه را نتیجه اهمال یکی از مسئولان وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد که نامه روسیه در مورد آزمایش‌های مورد نظر را به استان‌ها ارسال نکرده بود.

وی افزود: نباید بیخودی روی کالای داخلی عیب بگذاریم.

۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
کد خبر: 24139
منبع: 90 اقتصادی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha