دستاورد ۴ ماهه دولت جدید در بورس؛ "هیچ"

در حال حاضر تقریبا ۴ ماه از حضور دولت جدید گذشته و متأسفانه هیچ یک از وعده‌هایی که در خصوص بهبود وضعیت بورس داده شده بود، به اجرا نرسیده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از بورس نیوز؛ حسین زمانی، کارشناس بازارسرمایه اظهار کرد: شرایط فعلی بازار که در وضعیت بدی قرار گرفته می‌تواند با بی‌اعتمادی مردم بدلیل وعده‌های عملی نشده مسئولین نسبت به این حوزه بوجود آمده باشد. از دیگر عوامل شرایط بد بازار سرمایه، نامشخص بودن نتیجه برجام و وضعیت بازارهای مالی بوده که در حال حاضر در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته‌اند.

وی اضافه کرد: همچنین در این راستا می‌توان به تمایل مردم به سرمایه‌گذاری در بازارهای موازی مانند رمزارزها، مسکن، خودرو و... اشاره کرد؛ به طوری که قیمت‌های مناسب، باعث جذب نقدینگی به سایر بازارها شده است.

زمانی در پیشنهاد راه حل برای بهبود وضعیت بازار اذعان کرد: بهترین راهکار این است که اعتماد سرمایه گذاران به بازار سرمایه برگردد و قول‌هایی که مسئولان دولت سیزدهم به مردم دادند، اجرایی شود. در حال حاضر تقریبا ۴ ماه از حضور دولت جدید گذشته و متأسفانه هیچ یک از وعده‌هایی که در خصوص بهبود وضعیت بورس داده شده بود، به اجرا نرسیده است.

وی در خصوص نرخ بهره بین بانکی مطرح کرد: مطابق وعده‌هایی که دولت سیزدهم برای حمایت از تولید داده در گام اول باید نرخ بهره را کاهش دهد؛ در صورتی که این وعده نیز نادیده گرفته شد. در صورتی که وعده وعیدهای مسئولان عملی شوند، نقدینگی می‌تواند به سمت تولید و یا بازار سرمایه حرکت کند.

کارشناس بازار سرمایه ضمن تأکید بر غیر قابل پیش بینی بودن بازار در کوتاه مدت خاطرنشان کرد: در حال حاضر روند بازار سرمایه همچنان غیر قابل پیش بینی بوده؛ اما بسیاری از نمادها به خصوص تک سهم‌ها در چنین شرایطی جذاب هستند و در بلندمدت می‌توانند بازدهی چند درصدی را تجربه کنند.

زمانی در پایان با اشاره به صنایع پیشرو گفت: در صورتی که توافق ها در برجام به نتیجه برسد و پول‌های بلوکه شده ایران در سایر کشورها آزاد شود، همانند سال ۹۹ که خبرهای مثبتی از وین آمده بود، می‌توان گفت اقتصاد کشور بهبود می یابد و در این راستا گروه‌های خوردویی، قطعات و بانکی می‌توانند از صنایع پیشرو باشند.

۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲
کد خبر: 24118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha