بورس در آستانه سقوطی دیگر؟ /برتری موقعیت فروشندگان در بورس و فرابورس

شاخص کل بورس تهران در همان محدوده نزولی دنبال می شود و شرایط برای بازگشت موقعیت خریداران با چالش روبه روست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از  اقتصادنیوز ، معاملات روز سه شنبه ۲۸ دی ماه ۱۴۰۰ بورس، در دنباله روند معاملات سه روز گذشته به احتمال زیاد در موقعیت برتر فروشندگان دنبال می شود. چالش اصلی بازار در شرایط کنونی برتری موقعیت فروشندگان است که در همه شاخص های عملکردی موقعیت برتری را دارند. خروجی پول حقیقی ها از بازار سهام و پایین بودن ارزش معاملات بازار سهام ادامه دارد.

برتری موقعیت فروشندگان در بورس و فرابورس

البته بازار از ناحیه شاخص های عملکردی بازار سهام با برتری موقعیت فروش ها روبه روست اما سیگنال های مثبت می تواند بازار را تحت تاثیر قرار دهد.

با توجه به مصوبه هیات دولت درباره نرخ خوراک گاز پتروشیمی ها در سال ۱۴۰۱، پتروشیمی ها با رفع نگرانی معاملات را پی می گیرند اما همچنان تردیدها در بازار باقی مانده است.

با وجود سیگنال مثبت از وین و ریاض و البته شرایط مربوط به بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱، تردیدها همچنان نزد خریداران باقی مانده و نمیتوان منتظر بود که تغییر جهت شاخص در موقعیت پایداری دنبال شود. 

شاخص بورس فعلا در همان کانال ۱.۳ میلیون واحد دنبال می شود و در صورت از دست رفتن مرزهای مقاومت در کانال ۱.۳ میلیون واحد، چه بسا شاخص کل بورس به راحتی می تواند به کانال پایین تر در کانال ۱.۲ میلیون واحد هم سقوط کند.

البته در صورت عدم مقاومت حقوقی ها در دو روز آینده چه بسا که کانال به راحتی کانال ۱.۳ میلیون واحد را از دست بدهد.

نظرسنجی اقتصادنیوز: شاخص کل بورس به کانال ۱.۲ میلیون واحد سقوط می کند

تازه ترین نظرسنجی اقتصادنیوز نشان می دهد فروشندگان در غیاب و تعلل خریداران، قصد دارند شاخص را به کانال پایین تر سوق دهند. به نظر می رسد در صورتی که شاخص کل بورس به کانال ۱.۲ میلیون واحد دوباره سقوط کند، بازگشت به کانال و پایداری در آن نقطه با چالش بیشتری روبه رو خواهد بود.

هر بار که شاخص این تجربه را بدست آورده، بازگشت با چالش بیشتری همراه بوده است. البته با توجه به کشش بازار برای خرید سهام، احتمالا بازگشت شاخص به کانال ۱.۳ میلیون واحد ممکن خواهد بود.

۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۸
کد خبر: 24112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha