تلاش ناکام بازار پس از انتشار گزارش ۹ ماهه؛ ذوب بازار را منفی کرد + نقشه بورس

شاخص کل بورس با ۴ هزار و ۲۷۳ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۳۰۶ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز هزار و ۳۹۵ واحد افت داشت. بازار امروز با گرایش نسبی مثبت و متعادل تر از روز گذشته، با لیدری خودرویی ها و پالایشی ها آغاز به کار کرد. پس از گذشت دقایقی از بازار و با انتشار گزارش ۹ ماهه ذوب در سامانه کدال که ضعیفتر از انتظارات بازار بود، تقاضا در بازارکاهش پیدا کرد. نهایتا بازار با فشار عرضه مواجه شد و کلیه گروه ها و صنایع را تحت تاثیر قرار داد. نامه سازمان بورس نیز جهت پاره ای از توضیحات از شرکت ذوب در راستای گزارش منتشر شده، نتوانست بر جو منفی بازار غلبه کند و بازار تحت تاثیر این عوامل کار خود را با کاهش بیش از ۴ هزار واحدی به پایان رساند.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز دوشنبه ( ۲۷ دی ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با ۴ هزار و ۲۷۳ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۳۰۶ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز هزار و ۳۹۵ واحد افت داشت. بازار امروز با گرایش نسبی مثبت و متعادل تر از روز گذشته، با لیدری خودرویی ها و پالایشی ها آغاز به کار کرد. پس از گذشت دقایقی از بازار و با انتشار گزارش ۹ ماهه ذوب در سامانه کدال که ضعیفتر از انتظارات بازار بود، تقاضا در بازارکاهش پیدا کرد. نهایتا بازار با فشار عرضه مواجه شد و کلیه گروه ها و صنایع را تحت تاثیر قرار داد. نامه سازمان بورس نیز جهت پاره ای از توضیحات از شرکت ذوب در راستای گزارش منتشر شده، نتوانست بر جو منفی بازار غلبه کند و بازار تحت تاثیر این عوامل کار خود را با کاهش بیش از ۴ هزار واحدی به پایان رساند.

پالایشی ها متعادل بودند. شپنا و شتران از ۱ تا ۰.۵ درصد منفی تابلو داد و ستد شد و شبندر رشد بیش از ۱ درصدی داشت.

گروه خودرو و قطعات در ابتدا بازار با رنج مثبت همراه شده و یکپارچه سبز پوش شدند. اما با وجود جو منفی حاکم بر بازار از مثبت های این گروه کاسته شد. خودرو پس از چندین بار عرضه صف خرید در نهایت نزدیک ۴ درصد مثبت بسته شد. خساپا و خگستر نیز دامنه ۱.۵ تا ۲ درصد مثبت معامله شدند. معاملات خبهمن هم پس از بازگشایی مورد تایید قرار نگرفت و ابطال شد. خلنت و خکاوه نیز جز نمادهای قابل توجه گروه بودند.

فلزات اساسی با گرایش منفی نوسان قیمت را تجربه کردند. فملی و فولاد منفی و نزدیک قیمت پایانی معامله شدند. ذوب نیز پس از گزارش ۹ ماهه و ابهاماتی که در آن وجود داشت با صف فروش میلیونی به کار خود پایان داد. از نمادهای مثبت گروه  فروس بود که در آستانه قیمتی خود داد و ستد شد.

بانکی ها متعادل با گرایش منفی معاملات خود را دنبال کردند. وبصادر نزدیک قیمت صفر تابلو و وتجارت ۱.۵ درصد منفی معامله شدند. بانک ملت نیز پس از انتشار گزارش ۹ ماهه و اعلام سود ۴۵ درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل صف فروش را هم تجربه کرد و در نهایت با حدود ۳.۵ درصد منفی روز خود را به پایان رساند. بانک رسالت هم تنها نماد صف خریدی بود.

شاخص هم وزن همانند شاخص کل قرمز پوش به کار خود خاتمه داد. شیمیایی ها نیز همسو با دیگر گروه ها با افت قیمت همراه بودند. شاملا و شرنگی مثبت های گروه بودند. دارویی ها و غذایی ها بر مدار منفی حرکت کردند. قندی ها متعادل داد و ستد شدند. قتربت و قیستو صف خرید بودند. نمادهای گروه سیمانی منفی بودند و تک نماد صف خریدی گروه سخواف بود.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به نماد خصدرا در قیمت ۲۰۰ تومان اشاره کرد که با صف فروش ۶ میلیونی بسته شد.

افت۴ هزار و ۲۷۳ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۴ هزار و ۲۷۳ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۳۰۶ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز هزار و ۳۹۵ واحد افت کرد و به رقم ۳۴۵ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۳۲۰ هزار معامله به ارزش ۲ هزار و ۴۲۳ میلیارد تومان انجام دادند.

سهام خودرو، پارسان بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای فملی، وبملت، فولاد، شفن، وغدیر بیشترین اثر منفی را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی خودرو، شپنا، خساپا، فولاد، انرژی۳، شتران، کالا از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

رشد ۳ واحدی شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۳ واحد رشد، رقم ۱۷هزار و ۸۷۵ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۱۵۳ هزار معامله به ارزش حدودی هزار و ۵۰۵ هزار میلیارد تومان انجام شد

سهام غصینو، فرابورس، شگویا، اتکای، بساما، بپاس بیشترین تاثیر مثبت و نماد کگهر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد فرابورس، کرمان، توسن، زقیام، مدیریت، چخزر، فجهان است.

انتهای پیام. /

۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۶
کد خبر: 24098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha