معاملات کم حجم و منفی بازار/ افت۱۱ هزار و ۶۸۲ واحدی شاخص کل بورس + نقشه بازار

شاخص کل بورس با ۱۱ هزار و ۶۸۲ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۳۱۰ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۳ هزار و ۷۰۸ واحد افت داشت. بازار، امروز هم کم حجم و با گرایشات منفی آغاز به کار کرد. معاملات با قدرت نمایی فروشندگان سپری شد و فشار فروش در کلیت بازار دیده می شد. در نیمه دوم شاهد بهبود تقاضا در نمادهای گروه خودرویی و بانکی و پالایشی بودیم، اما با این وجود شاخص کل بیش از ۱۱ هزار واحد افت را برای دومین روز متوالی تجربه کرد.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز یکشنبه ( ۲۶ دی ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با ۱۱ هزار و ۶۸۲ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۳۱۰ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۳ هزار و ۷۰۸ واحد افت داشت. بازار، امروز هم کم حجم و با گرایشات منفی آغاز به کار کرد. معاملات با قدرت نمایی فروشندگان سپری شد و فشار فروش در کلیت بازار دیده می شد. در نیمه دوم شاهد بهبود تقاضا در نمادهای گروه خودرویی و بانکی و پالایشی بودیم، اما با این وجود شاخص کل بیش از ۱۱ هزار واحد افت را برای دومین روز متوالی تجربه کرد.

نفتی ها و پالایشی ها با وجود حمایت نسبی که در اواسط بازار داشتند، متعادل و منفی بودند. شتران، شبندر و شپنا در محدوده ۱.۵ الی ۲ درصد منفی، پرحجم معامله شدند.

خودرو و قطعاتی ها در غیاب خبهمن و در ابتدای بازار با فشار فروش همراه بودند. اما در میانه بازار از عرضه ها کاسته شد و بزرگان از جمله خودرو، خساپا و خگستر با رنج های مثبت همراه شدند ولی نهایتا در نزدیکی قیمت صفر تابلو آرام گرفتند. از جمله نمادهای صف خریدی می توان به خعمرا و خکاوه اشاره کرد.

بانکی ها نیز معاملاتی متعادل داشتند. در ابتدا فروشندگان به خریداران برتری داشتند اما با گذشت ساعاتی از بازار سمت تقاضا بهبود پیدا کرد. نمادهای وتجارت، وبصادر و وبملت بین ۱تا ۲ درصد منفی معامله شدند. سمایه تک نماد صف فروشی و بانک رسالت و وزمین نمادهای صف خریدی بانکی ها بود.

فلزات اساسی نیز همسو با دیگر گروه ها با گرایش منفی و متعادل داد و ستد شدند. فولاد و فملی حوالی صفر تابلو با گرایش منفی و ذوب حدود ۲.۵ درصد منفی معامله شدند. گروه روی هم شاهد معاملات رنج و اکثرا منفی بودند و نماد فرآور و فزرین از مثبت های این گروه بودند.

شاخص هم وزن همانند شاخص کل قرمز پوش به کار خود خاتمه داد. شیمیایی ها نیز همسو با دیگر گروه ها با برتری فروشندگان با افت قیمت همراه بودند. کیمیاتک و شرنگی ازجمله سبزپوشان صف خریدی بودند. دارویی ها و غذایی ها بر مدار منفی حرکت کردند، هرچند تک نمادهای مثبت همچون دسانکو و غپاذر نیز در این گروه ها دیده می شد. قندی ها متعادل و با گرایش منفی داد و ستد شدند. قنیشا و قزوین نیز تشکیل صف فروش دادند. نمادهای گروه سیمانی نیز غالبا منفی اما متعادل بودند.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به نماد ثپردیس در قیمت ۳۵۴.۳ تومان اشاره کرد که با صف فروش بسته شد.

افت۱۱ هزار و ۶۸۲ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۱۱ هزار و ۶۸۲ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۳۱۰ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز ۳ هزار و ۷۰۸ واحد افت کرد و به رقم ۳۴۶ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۳۱۰ هزار معامله به ارزش ۲ هزار و ۴۹۰ میلیارد تومان انجام دادند.

سهام شپدیش، فملی، پارسان، کچاد، وغدیر، کگل، فولاد بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی شتران، خودرو، شپنا، خگستر، فولاد، خساپا، برکت از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

افت ۱۱۷ واحدی شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۱۱۷ واحد افت، رقم ۱۷هزار و ۸۷۱ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۱۵۴ هزار معامله به ارزش حدودی هزار و ۹۴۳ هزار میلیارد تومان انجام شد

سهام بپاس، فرابورس، زاگرس، سمگا، کگهر، مارون، غصینو بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد فرابورس، کرمان، توسن، سمگا، سدبیر، چخزر، فجهان است.

انتهای پیام. /

۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸
کد خبر: 24057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha