افت۱۱ هزار و ۶۳۰ واحدی شاخص کل بورس /  گروه خودرویی و بانکی بازار را منفی کردند + نقشه بورس

شاخص کل بورس با ۱۱ هزار و ۶۳۰ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۳۲۲ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۳ هزار و ۵۷۳ واحد افت داشت. بازار امروز متعادل و کم حجم همراه با نوسانات منفی آغاز به کار کرد. باوجود افزایش قیمت جهانی نفت تقاضا در گروه پالایشی ضعیف بود و معاملات گروه بی رمق و منفی دنبال شد. با گذشت اندکی از بازار، فشار عرضه در دو گروه خودرویی و بانکی افزایش پیدا کرد. این فشار فروش به کلیت بازار سرایت کرد تا جایی که منجر به افت بیش از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل شد.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز شنبه ( ۲۵ دی ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با ۱۱ هزار و ۶۳۰ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۳۲۲ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۳ هزار و ۵۷۳ واحد افت داشت. بازار امروز متعادل و کم حجم همراه با نوسانات منفی آغاز به کار کرد. باوجود افزایش قیمت جهانی نفت تقاضا در گروه پالایشی ضعیف بود و معاملات گروه بی رمق و منفی دنبال شد. با گذشت اندکی از بازار، فشار عرضه در دو گروه خودرویی و بانکی افزایش پیدا کرد. این فشار فروش به کلیت بازار سرایت کرد تا جایی که منجر به افت بیش از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل شد.

گروه فرآورده های نفتی و پالایشی ها متعادل با گرایش منفی معامله شدند. شتران و شپنا کف قیمتی خود را دیدند اما در نهایت صف فروش آنها جمع شد. شبندر هم نزدیک قیمت پایانی با گرایش منفی داد و ستد شد. شراز که افزایش سرمایه از محل انباشته آن به تایید حسابرس رسید و نماد شاوان تنها نمادهای سبز رنگ گروه بودند.

خودرویی ها پس از بازگشایی خودرو، با فشار فروش همره شدند. خبهمن، خودرو، خساپا و خگستر همگی صف فروش را تجربه کردند اما در دقایق پایانی بازار صف فروش این نمادها جمع شد. در قطعاتی ها خعمرا تک نماد صف خریدی بود.

فلزات اساسی نیز همسو با کلیت بازار با افت قیمت رو به رو بودند. دو نماد فولاد و ذوب در محدوده ۰ الی ۱.۵ درصد منفی داد و ستد شدند و فملی نیز نزدیک صفر قیمتی خود متعادل و مثبت معامله شد. زنگان و فروی از جمله نمادهایی بودند که در کف قیمتی خود معامله شدند.

بانکی ها با برتری فروشندگان افت قیمت را تجربه کردند. بزرگان بانکی از جمله وبملت، وبصادر و وتجارت همگی با کاهش بیش از ۳ درصدی رو به رو شدند. بانک ایران زمین شاهد رنج کشی مثبت بود و تا آستانه مثبت خود پیش رفت و نیز بانک سمایه صف فروش گروه را تشکیل داد.

شاخص هم وزن همانند شاخص کل قرمز پوش به کار خود خاتمه داد. شیمیایی ها بر مدار منفی حرکت کردند. پترول نزدیک صفر تابلو و شسینا در آستانه قیمتی خود پرحجم معامله شدند. دارویی ها متعادل با گرایش منفی داد و ستد شدند. کی بی سی تک نماد صف خریدی گروه بود. قندی ها و غذایی ها نیز افت قیمت را تجربه کردند. نمای بیشتر سیمانی ها هم قرمزرنگ بود.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به نماد خودرو با بیش از ۳ درصد منفی در قیمت ۱۹۸.۹ تومان اشاره کرد.

افت۱۱ هزار و ۶۳۰ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۱۱ هزار و ۶۳۰ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۳۲۲ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز ۳ هزار و ۵۷۳ واحد افت کرد و به رقم ۳۵۰ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۳۲۵ هزار معامله به ارزش ۳ هزار و ۶۴۷ میلیارد تومان انجام دادند.

سهام خودرو، کگل، پارسان، وبملت، شتران، شپنا، تاپیکو بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی خودرو، شپنا، خساپا، شتران، شسینا، فملی، خگستر از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

رشد ۱۱۲ واحدی شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۱۱۲ واحد افت، رقم ۱۷هزار و ۹۸۷ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۱۵۹ هزار معامله به ارزش حدودی ۳ هزار و ۴۳۵ هزار میلیارد تومان انجام شد

سهام غصینو، شراز، سمگا، بساما بیشترین تاثیر مثبت و نماد بپاس، زاگرس، فرابورس بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد سدبیر، سمگا، توسن، فجهان، فرابورس، مدیریت، زملارد است.

انتهای پیام. /

۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲
کد خبر: 24022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha