کره و ژاپن حاضرند بجای ارز، خودرو بدهند/ خودروی ۲۰۱۷ را یک سوم قیمت می‌توان وارد کرد/ اجازه واردات خودروی ارزان نمی‌دهند!

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو درباره واردات خودرو با ارزهای بلوکه شده در کشورهای دیگر از جمله کره جنوبی و ژاپن گفت:این کشورها از یک سال و نیم پیش مستقیما پیشنهاد کردند که در ازای پول‌های بلوکه‌شده ایران، صادرات خودرو به کشور ما داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد  دبیر انجمن واردکنندگان خودرو درباره واردات خودرو با ارزهای بلوکه شده در کشورهای دیگر از جمله کره جنوبی و ژاپن گفت:این کشورها از یک سال و نیم پیش مستقیما پیشنهاد کردند که در ازای پول‌های بلوکه‌شده ایران، صادرات خودرو به کشور ما داشته باشند.

به گفته دادفر، واردات خودرو با استفاده از سرمایه شرکت‌های نمایندگی خودروسازان خارجی، در کشورهای دیگر نیز از جمله پیشنهادهای ما بود به این صورت که نمایندگی‌ها بتوانند با استفاده از سرمایه خود در خارج از کشور نسبت به خرید خودرو و واردات آن اقدام کنند.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در پاسخ به این سؤال که واردات خودروهای کارکرده چقدر می‌تواند بر بازار خودرو تأثیرگذار باشد نیز گفت: برای واردات خودروهای صفرکیلومتر، سخت‌گیری‌های زیادی اعمال می‌شود و ایرادات بسیاری می‌گیرند، چه برسد به اینکه بخواهیم خودروی کارکرده وارد کنیم؛ ایرادات زیادی به آن خواهند گرفت، وگرنه می‌توانیم خودروی مدل ۲۰۱۷ را با یک ‌سوم قیمت خودروهای مدل ۲۰۲۰ خریداری کنیم.

وی تأکید کرد: در ایران اجازه نمی‌دهند که خودروی خارجی با قیمت ۱۰۰ یا ۲۰۰ میلیون تومان عرضه شود، زیرا در این صورت خودروهای ایرانی دیگر خریداری نخواهند داشت.

۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲
کد خبر: 2399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha