تنظیم آینه‌های طلایی تلسکوپ جیمز وب آغاز شد

مهندسان تیم پروژه جیمز وب فرایند تنظیم ۱۸ بخش آینه اولیه این تلسکوپ را آغاز کرده‌اند. تکمیل این فرایند احتمالا ۳ ماه طول بکشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اسپیس، تلسکوپ جیمز وب که چند هفته پیش به فضا پرتاب شد، اکنون به دنبال تمرکز فعالیت‌هایش است.

طبق بیانیه ای که در وب سایت ناسا منتشر شده، مهندسان این پروژه فرایند تنظیم ۱۸ بخش آینه عظیم و طلایی رنگ ابزار آغاز کرده اند. این درحالی است که آینه مذکور به تازگی باز شده است. طی فرایند گفته شده هر بخش از آینه به تدریج طوری تنظیم می شود که خود یک دستگاه تمرکز کننده باشد.

در آغاز فرایند تنظیم آینه ها، مهندسان به ۱۳۲ محرک دستور دادند بخش های آینه اولیه و ثانویه را حرکت دهند و در مکان خود تنظیم کنند. همچنین تیم اطمینان حاصل کرد این محرک ها طوری کار می کنند که همه چیز طبق برنامه ریزی عمل کند.

تیم این پروژه حدود ۱۰ روز روی حرکت دادن بخش های مختلف آینه صرف کردند. این درحالی است که عملیات ظریف و دقیق همچنان ادامه دارد. هدف اصلی آن است که تمام بخش های تلسکوپ جیمز وب به عنوان یک رصدخانه در فضا عمل کنند. این امر برای دستیابی به اهداف بلند پروازانه تلسکوپ ضروری است. طبق تخمین ناسا فرایند تنظیم حدود ۳ ماه طول می کشد.

۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۰
کد خبر: 23957
منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha