۱۰ کتاب روانشناسی که زندگی شما را متحول خواهد کرد

زندگی در دنیای امروز مملوء از اضطراب و مسائل نگران کننده است که روی عملکرد ما اثر منفی می‌گذارد و ناراحتمان می‌کند. برخی اعتقاد دارند که مدرن شدن هر چه بیشتر جهان، رشد شهر نشینی و جهانی‌سازی به افزایش افسردگی و کاهش سلامت روان دامن زده‌اند.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایسنا بنابر اعلام فیدیبو، به گفته روان‌شناسان نزدیک به ۲۰ درصد از مردم دنیا، به نحوی با علائم افسردگی درگیر هستند. کتاب‌های خودیاری روانشناسی می‌توانند تاثیری شگفت‌انگیز در کاهش افسردگی و رفع دیگر اختلالات مربوط به سلامت روان داشته باشند و حال شما را خوب کنند. در این یادداشت با تعدادی از کتاب‌های جذاب و محبوب روان‌شناسی که سطح آگاهی شما را بالا می‌برند آشنا می‌شوید.

کتاب قانون جذب

کتاب قانون جذب نوشته مایکل لوسیر، اندیشمند آمریکایی است. او در این کتاب تلاش می‌کند به ما بگوید که جنس افکار ما می‌تواند بر تجربه‌مان از زندگی موثر باشد و این نظریه موافقان بسیاری دارد.

کتاب چهار اثر فلورانس اسکاول شین

اگر به دنبال آن هستید که از صفر شروع کنید و زندگی خود را تغییر دهید، کتاب چهار اثر فلورانس اسکاول شین برای شما بسیار مفید خواهد بود.این کتاب چهار بخش مختلف دارد که نویسنده تلاش می‌کند در هر یک از آن‌ها درسی برای هوشیاری ذهن به خوانندگان بدهد.به باور فلورانس، محل حضور روح در ضمیر ناخودآگاه انسان است و فرد می‌تواند با تغییر باورها و احساسات خود، به پایش روح یا ضمیر ناخودآگاهش کمک کند.

کتاب آیین دوستیابی

کتاب آیین دوستیابی نوشته دیل کارنگی، نویسنده شناخته شده آمریکایی است.

دیل به خانواده‌ای فرودست تعلق داشت و همین امر انگیزه‌ای شد تا به روابط میان انسان‌ها توجه بیشتری بکند.کارل توانست مسیر زندگی خود را تغییر دهد و در سال ۱۹۵۴ در حالی که ۶۶ سال داشت موسسه‌ای با نام خودش تاسیس کرد. در این موسسه دوره‌های گوناگون برای خودشناسی برگزار می‌شود و مربیان این موسسه در بیش از ۸۰ کشور مختلف، کلاس‌های آموزشی برگزار می‌کنند.

کارل متوجه می‌شود که بسیاری ما انسان‌ها دوست داریم روی دیگران تاثیر بگذاریم، اما نمی‌دانیم این کار چگونه ممکن است. نحوه ارتباط برقرار کردن با دیگران اهمیت بسیار بالایی دارد و می‌تواند رمز موفقیت و پیروزی ما باشد.

شما می‌توانید برای دیدن لیست پرفروش ترین کتاب‌های روان‌شناسی اینجا را کلیک کنید.

کتاب جادوی باور

کتاب جادوی باور بر پایه این فرض اساسی استوار شده است که انسان‌ها بیشتر کارهای خود را به صورت ناخودآگاه و تحت تاثیر باورهایی که از آن خبر ندارند، انجام می‌دهند. کلود ام بریستول در این کتاب ابتدا به ما کمک می‌کند تا باورهایمان را بشناسیم و پس از آن باورهای مخرب و غلط خود را تغییر بدهیم تا بتوانیم زندگی بهتر و آرام‌تری داشته باشیم.

کتاب قدرت

همه انسان‌ها در درون خود از توان و نیروی خارق‌العاده‌ای بهره‌مند اند که در صورت شکوفایی و کشف آن می‌توانند زندگی خود را متحول کنند و موجب حل مشکلات و چالش‌های پیش روی خود بشوند. این ایده اساسی راندا برن نویسنده استرالیایی است. این کتاب پس از انتشار در سال ۲۰۱۰ با استقبال فراوانی روبرو شد. راندا به خاطر نوشتن کتاب راز به لیست صد زن تاثیرگذار مجله تایمز راه پیدا کرده است.

کتاب اعتماد به نفس

بسیاری از انسان‌ها دارای توانایی‌های خارق‌العاده و منحصر به فردی هستند که به کارگیری‌شان می‌تواند زندگی آن‌ها را متحول کند. اما فقدان اعتماد به نفس مانع از موفقیت و کامیابی آن‌ها می‎شود.این کتاب با ارائه روش‌های عملی و تکنیک‌هایی مفید به شما کمک می‌کند تا بتوانید اعتماد به نفس خود را بازیابی نمایید و بتوانید با به کارگیری تلاش خود، به اهداف و آرزوهای قلبیتان جامه عمل بپوشانید.

کتاب اثر مرکب

آیا می‌توان گفت که فرمولی واحد برای موفقیت وجود دارد و دستیابی به ثروت و شهرت کاری ساده است؟ دارن هاردی نویسنده آمریکایی و نویسنده سابق مجله موفقیت در جستجوی یافتن پاسخ این سوال است. او در این کتاب، نگاهی واقع بینانه برای موفق شدن را به خوانندگان می‌دهد. اثر مرکب به شما یاد می‌دهد که چگونه عادت‌های جدیدی را خلق کنید وعادات اشتباه را کنار بگذارید.

کتاب حکایت ثروت و فرزانگی

حکایت ثروت و فرزانگی نوشته مارک فیشر فیلسوف آمریکایی است. این کتاب در قالب یک داستان مهیج و جذاب، به زبانی ساده، مسیر موفقیت را به خواننده نشان می‌دهد. در این داستان، جوانی وجود دارد که از وضع مالی خود ناراضی است و با مراجعه به عموی ثروتمند خود از او کمک می‌خواهد، این پیرمرد حکیم با تعریف کردن چند حکایت، روان‌شناسی کسب ثروت را به فرد جوان می‌آموزد.

کتاب هنر شفاف اندیشیدن

هنر شفاف اندیشیدن نوشته کارآفرین شناخته شده، رولف دوبلی است. این کتاب در سال ۲۰۱۳ منتشر شد و خیلی زود توانست به لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز راه پیدا کند. رولف در هنر شفاف اندیشیدن با نثری روان و ساده، خطاهای ذهن را توضیح می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا با تعصبات حاکم بر ذهن خود مبارزه کنید.

کتاب معجزه انضباط فردی

حتما برای شما پیش آمده است که با وجود استعداد و پشتکار بالا و انگیزه مناسب، در انجام کارها و دستیابی به برخی از اهداف و آرزوی‌های خود ناتوان بوده‌اید و می‌دانید که این اهداف، غیر واقعی و دست‌نیافتنی نیستند. پس چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ برایان تریسی می‌گوید که ممکن است شما در زندگی خود به اندازه کافی نظم و انضباط نداشته باشید. منظم بودن یک عادت و ویژگی‌ای رفتاری است. او در این کتاب خودیاری علاوه بر توضیح اهمیت منظم بودن، تکنیک‌هایی را به شما یاد می‌دهد تا بتوانید منضبط بودن را به یک عادت تبدیل کنید.

۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲
کد خبر: 23951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha