افت ناچیز شاخص کل بورس/ سبزپوشی شاخص هموزن با خبر حذف ارز ترجیحی+ نقشه بورس

شاخص کل بورس با ۴۲۰ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۳۳۴ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۳۵۹ واحد رشد داشت.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز چهارسه شنبه ( ۲۲ دی ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با ۴۲۰ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۳۳۴ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۳۵۹ واحد رشد داشت. بازار بورس تهران متعادل شروع به کار کرد. با خبر قطعی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی شاهد سبزپوشی شاخص هم وزن و نمادهای گروه های متاثر از آن بودیم. نمادهای گروه پالایشی نیز پرتقاضا بودند. شاخص کل در نهایت آخرین روز هفته جاری را با افت ۴۲۰ واحدی به پایان رساند.

گروه فرآورده های نفتی و پالایشی ها متعادل بودند. شتران و شبندر با گرایش مثبت نزدیک صفر تابلو بودند. شزنگ نیز تک نماد صف فروشی گروه بود.

خودرویی ها نیز با گرایش منفی نوسان قیمت را تجربه کردند. خبهمن، خودرو و خساپا در دامنه ۰ الی ۱ درصد منفی داد و ستد شدند. خگستر نیز با رشد مثبت ۱ درصدی به معاملات خود پایان داد. خعمرا نماد مورد توجه گروه خودرو و قطعات بود.

فلزات اساسی با گرایش منفی و متعادل داد و ستد شدند. بزرگان گروه از جمله فملی و ذوب نزدیک صفر تابلو معامله شدند. فولاد نزدیک قیمت پایانی بر مدار منفی حرکت کرد. فپنا و فنورد نمادهای پرتقاضای فلزی ها بودند.

بانکی ها نیز متعادل و با گرایش منفی همراه بودند. وبصادر و وتجارت حوالی ۰ تا ۱ درصد منفی و وبملت نزدیک صفر تابلو معامله شد. بانک رسالت صف خرید تشکیل داد و بانک سرمایه نیز به صف فروش نشست.

شاخص هم وزن برخلاف شاخص کل سبز پوش به کار خود خاتمه داد. شیمیایی ها متعادل با گرایش منفی داد و ستد شدند. دارویی ها متعادل معامله شدند. غذایی ها و قندی ها بر مدار مثبت بودند. سیمانی ها نیز با گرایش منفی همراه بودند. گروه زراعتی ها نیز متاثر از خبر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی یکپارچه سبزپوش بودند.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به نماد شسینا حدود ۲ درصد منفی تابلو در قیمت ۲۳۲.۲ تومان اشاره کرد که با صف فروش ۱۷ میلیونی بسته شد.

افت ۴۲۰ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۴۲۰ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۳۳۴ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز ۳۵۹ واحد رشد کرد و به رقم ۳۵۳ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۳۲۱ هزار معامله به ارزش ۲ هزار و ۳۵۴ میلیارد تومان انجام دادند.

سهام نوری، شفن، شبندر، فملی بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای تاپیکو، مبین، شپدیس بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی خودرو، خگستر، شپنا، خساپا، فملی، انرژی۳، برکت از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

رشد ۳۶ واحدی شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۳۶ واحد رشد، رقم ۱۸هزار و ۱۰۱ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۱۶۹ میلیون معامله به ارزش حدودی هزار و ۷۲۲ هزار میلیارد تومان انجام شد

سهام آریا، غصینو، صبا، سمگا، توسن بیشترین تاثیر مثبت و نماد فرابورس، ومهان بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد سمگا، فرابورس، توسن، آریا، حسیر، فجهان، مدیریت است.

۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵
کد خبر: 23901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha