کمیسیون تلفیق مجلس برای حذف ارز ترجیحی در بودجه ۱۴۰۱ قانع نشده‌ است

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت اکثریت اعضای این کمیسیون برای حذف ارز ترجیحی و راه جبران آن در لایحه بودجه ۱۴۰۱ هنوز قانع نشده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان- رحیم زارع پس از نشست امروز کمیسیون تلفیق بودجه به نقل از مسئولان دولتی گفت که احتمالاً با حذف ارز ترجیحی، در حدود سه ماه اول یارانه نقدی پرداخت می‌شود و بعد از آن بن کارت و کارت سلامت داده خواهد شد.

علت این اقدام احتمالی، نبود زیرساخت‌های لازم گفته شده است.

سازمان برنامه و بودجه رسماً اعلام کرده ارز ترجیحی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ نداریم و با نرخ سامانه معاملات الکترونیکی(ETS) محاسبه می‌شود. دولت گفته تقریباً ۲۵۰ هزار میلیارد تومان برای تأمین یارانه ۶۰  میلیون نفر در نظر گرفته شده است.

مجلس اعلام کرده شیوه اجرای حذف ارز ترجیحی دولت مشخص نیست و نمایندگان نمی‌دانند دولت دقیقاً چه اقدامی می‌خواهد انجام دهد. کمیسیون تلفیق مجلس گفته رقمی که دولت برای حمایت مردم پس از حذف ارز ترجیحی در لایحه بودجه در نظر گرفته،کافی نیست. به علاوه نمایندگان این کمیسیون خواسته‌اند دولت به صورت مکتوب و با جزئیات، طرح خود را درباره حذف ارز ترجیحی ارائه کند. 

مسئولان دولتی در نشست امروز کمیسیون تلفیق گفته‌اند در صورت حذف ارز ترجیحی «شاید یارانه نان به همه داده شود.»

همچنین وزیر بهداشت در نشست امروز کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ گفت که با حذف ارز ترجیحی، یارانه دارو یا با اعطای کارت سلامت برای بیماری‌های مزمن همراه کد ملی صادر می‌شود یا از طریق بیمه مابه‌التفاوت بیماران حاد و مقطعی پرداخت خواهد شد.

به گفته عین‌اللهی هنوز زیرساخت‌ها فراهم نیست و ممکن است ترکیبی از این دو اقدام انجام شود؛ به علاوه به گفته زارع، نمایندگان تقریباً هنوز در مورد حذف ارز ترجیحی دارو قانع نشدند.

۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۱
کد خبر: 23887

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha