ریزش قیمت فارس پس از انتصاب رئیس سابق صداوسیما به مدیرعاملی این هلدینگ!

امروز نمادهای «فولاد»، «خودرو» و «وبملت» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل داشتند و «فارس»، «شپدیس» و «تاپیکو» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص داشتند. نکته جالب توجه ریزش قیمت فارس پس از خبر انتصاب رئیس سابق سازمان صداوسیما به مدیرعاملی این هلدینگ پتروشیمی است. فارس به تنهایی ۶۴۳ واحد شاخص کل بورس را پائین کشید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اقتصادنیوز؛در معاملات روز سه‌شنبه، ۲۱ دی ۱۴۰۰، شاخص کل بورس تهران با افزایش هزار و ۹۲۷ واحدی نسبت به روز گذشته به رقم یک میلیون و ۳۳۴ هزار و ۶۸۳ واحد رسید.  

شاخص هم وزن نیز با رشد هزار و ۲۸۵ واحدی در سطح ۳۵۳ هزار و ۳۹۶ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۴۷ واحد بالا آمد و در سطح ۱۸ هزار و ۶۵ واحد قرار گرفت. 

امروز نمادهای «فولاد»، «خودرو» و «وبملت» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل داشتند و «فارس»، «شپدیس» و «تاپیکو» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص داشتند. نکته جالب توجه ریزش قیمت فارس پس از خبر انتصاب رئیس سابق سازمان صداوسیما به مدیرعاملی این هلدینگ پتروشیمی است. فارس به تنهایی ۶۴۳ واحد شاخص کل بورس را پائین کشید.

در فرابورس نیز نمادهای «آریا»، «سمگا» و «غصینو» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «مارون»، «شجم» و «فرابورس» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خودرو صدرنشین است و خساپا و خگستر در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای فرابورس، توسن و کلر پرتراکنش‌ترین نمادها هستند.

گفتنی است صبح امروز در مراسمی دکتر عبدالعلی علی عسکری به عنوان مدیرعامل جدید گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس معارفه شد و از زحمات مهندس جعفر ربیعی مدیرعامل قبلی این گروه تقدیر شد.
این مراسم با حضور مرتضی شاه‌میرزایی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، عبدالحسین بیات رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی، پس‌انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت و اعضای هیات مدیره شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در سالن جلسات خلیج فارس برگزار شد.
علی عسکری از امروز کار خود را به عنوان چهارمین مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، آغاز کرد.

۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰
کد خبر: 23885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha