بازار سرمایه بالاخره سبزپوش شد/ رشد هزار و ۹۲۸ واحدی شاخص کل بورس + نقشه بورس

شاخص کل بورس با هزار و ۹۲۸ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۳۳۴ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز هزار و ۲۸۵ واحد رشد داشت. بازار امروز با گرایش مثبت و متعادل معاملات خود را با لیدری خودوریی ها، در مدار مثبت و همراه با برتری خریداران آغاز کرد. در حالی وارد نیمه دوم بازار امروز شدیم که خریداران تا حدودی عقب نشینی کرده و شدت عرضه ها افزایش یافت. شاخص کل که بیش از ۵۰۰۰ واحد پیشروی کرده بود تا سطح ۱۹۳۳ واحد افت کرد. سامانه معاملاتی فرابورس نیز با اخلال روبرو شد که به جبران آن جلسه معاملاتی این بازار را تا ساعت ۱۳.۱۵ دقیقه تمدید کردند.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز سه شنبه ( ۲۱ دی ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با هزار و ۹۲۸ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۳۳۴ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز هزار و ۲۸۵ واحد رشد داشت. بازار امروز با گرایش مثبت و متعادل معاملات خود را با لیدری خودوریی ها، در مدار مثبت و همراه با برتری خریداران آغاز کرد. در حالی وارد نیمه دوم بازار امروز شدیم که خریداران تا حدودی عقب نشینی کرده و شدت عرضه ها افزایش یافت. شاخص کل که بیش از ۵۰۰۰ واحد پیشروی کرده بود تا سطح ۱۹۳۳ واحد افت کرد. سامانه معاملاتی فرابورس نیز با اخلال روبرو شد که به جبران آن جلسه معاملاتی این بازار را تا ساعت ۱۳.۱۵ دقیقه تمدید کردند.

گروه فرآورده های نفتی و پالایشی ها متعادل بودند. شتران و شبندر تا مثبت۱ درصد بالا آمدند و شبندر با گرایش منفی حوالی صفر تابلو معامله شد.

خودرویی ها با برتری خریداران با معاملاتی سبز رنگ همراه بودند. خبهمن و خساپا نزدیک قیمت پایانی و خودرو و خگستر نیز در تلاش برای تمام کردن روز خود با صف خرید ناکام ماندند، اما بر مدار مثبت و بین ۳ الی ۴ درصد مثبت پرحجم معامله

 شدند. در گروه قطعات نمادهای خکاوه، خپویش و خلنت نیز مورد توجه بودند.

در بانکی ها نیز تقاضا بیش از عرضه بود. وبصادر، وبملت و وتجارت با استقبال خریداران با گرایش مثبت و متعادل داد و ستد شدند. بانک رسالت تک نماد صف خریدی بود. دو بانک خاورمیانه و کارآفرین نمادهای قرمزپوش گروه بودند.

نبض مثبت در گروه فلزات اساسی محسوس بود. بزرگان گروه از جمله فولاد، فملی و ذوب همگی با گرایش مثبت نزدیک صفر تابلو داد وستد شدند. فپنا و فنورد از جمله نمادهای پرتقاضای گروه بودند.

شاخص هم وزن همانند شاخص کل سبز پوش به کار خود خاتمه داد. شیمیایی ها با گرایش مثبت داد و ستد شدند. دارویی ها متعادل با گرایش منفی معامله شدند. غذایی ها بر مدار مثبت بودند. قندی ها روند معاملاتی روان و متعادلی داشتند. دو نماد قهکمت و قلرست نیز به صف خرید نشستند. سیمانی ها نیز متعادل و با گرایش منفی همراه بودند

از جمله بازگشایی های امروز می توان به نماد کچاد نزدیک به صفر تابلو در قیمت ۲.۹۸۳ تومان اشاره کرد.

رشد هزار و ۹۲۸ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با هزار و ۹۲۸ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۳۳۴ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز هزار و ۲۸۵ واحد رشد کرد و به رقم ۳۵۳ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۳۱۸ هزار معامله به ارزش ۲ هزار و ۴۳۱ میلیارد تومان انجام دادند.

سهام فولاد، خودرو، وبملت بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای فارس، شپدیس، تاپیکو، مبین بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی خودرو، خساپا، خگستر، شپنا، فملی، کالا، انرژی۳ از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

رشد ۴۷ واحدی شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۴۷ واحد رشد، رقم ۱۸هزار و ۶۵ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۱۵۴ میلیون معامله به ارزش حدودی ۳ هزار و ۲۸۷ هزار میلیارد تومان انجام شد

سهام آریا، سمگا، غصینو، صبا، زاگرس، شگویا بیشترین تاثیر مثبت و نماد مارون بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد فرابورس، توسن، کلر، فجهان، آریا، مدیریت، فروی است.

انتهای پیام./

۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۳
کد خبر: 23877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha