سقوط بی سابقه ارزش لیره لبنان در برابر دلار آمریکا

قیمت دلار آمریکا در برابر لیره لبنان روز دوشنبه رکورد جدیدی در بازار سیاه را به ثبت رساند و هر دلار آمریکا در بازار سیاه لبنان، نزدیک به ۳۲ هزار لیره معامله شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایرنا از رسانه‌های لبنانی، هر دلار آمریکا در بازار سیاه لبنان ۳۲ هزار لیره فروخته شد و قیمت خرید آن نیز ۳۱ هزار و ۹۵۰ لیره بود.

کاهش ارزش لیره در برابر دلار آمریکا همزمان با آن صورت می گیرد که قیمت دولتی دلار در بانک مرکزی لبنان حدود یکهزار و ۵۱۰ لیره اعلام شد.پیش از این کم ترین قیمت لیره لبنان در برابر هر دلار آمریکا، ۲۵ هزار لیره بوده است.

لبنان هم اکنون به دلیل توطئه خارجی و فساد داخلی با بدترین بحران مالی خود در طول تاریخش مواجه است؛ در چند ماه اخیر قیمت‌ کالاها و خدمات در لبنان هم سر به فلک کشیده و تورم در ۱۲ ماه متوالی، بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

اداره آمار مرکزی لبنان اعلام کرده که بهای مواد غذایی از سال ۲۰۲۰ تاکنون در این کشور چهار برابر شده است و این بدان معنا است که در حال حاضر دو سوم از جمعیت چهار میلیون و دویست هزار نفری لبنان زیر خط فقر به سر می‌برند.

شرایط اقتصادی این روزهای لبنان آنقدر وخیم شده که سازمان ملل متحد هشدار داده که ۸۰ درصد مردم این کشور پول برای خرید غذا ندارند.

۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹
کد خبر: 23874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha