افت ۴ هزار و ۱۸۰ واحدی شاخص کل بورس/ افزایش تقاضا در نیمه  دوم بازار + نقشه بورس

شاخص کل بورس با ۴ هزار و ۱۸۰ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۳۳۲ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز هزار و ۹۹ واحد افت داشت. بازار امروز نیز با برتری فروشندگان با گرایش منفی آغاز به کار کرد. این روند نزولی همچنان ادامه داشت اما بعد از گذشت ساعتی از معاملات، به موجب افزایش تقاضا و بهبود روند معاملات در دو صنعت خودرویی و بانکی اندکی از افت شاخص کاسته شد و در نهایت با کاهش ۴ هزار واحدی به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز دوشنبه ( ۲۰ دی ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با ۴ هزار و ۱۸۰ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۳۳۲ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز هزار و ۹۹ واحد افت داشت. بازار امروز نیز با برتری فروشندگان با گرایش منفی آغاز به کار کرد. این روند نزولی همچنان ادامه داشت اما بعد از گذشت ساعتی از معاملات، به موجب افزایش تقاضا و بهبود روند معاملات در دو صنعت خودرویی و بانکی اندکی از افت شاخص کاسته شد و در نهایت با کاهش ۴ هزار واحدی به کار خود پایان داد.

نفتی ها نیز با برتری فروشندگان با معاملاتی سرخ همراه بودند. دو نماد شپنا و شتران در محدوده ۲ الی ۲.۵ درصد منفی داد و ستد شدند. نماد شبندر نیز نزدیک صفر تابلو با معاملاتی مثبت همراه بود.

در ابتدا خودرویی ها با گرایش منفی نوسان قیمت را تجربه کردند. اما در دقایق میانی بازار با استقبال خریداران شاهد بهبود تقاضا در خودرویی ها بودیم. خپارس و خبهمن بر مدار مثبت داد و ستد شدند و خودرو و خساپا نیز تشکیل صف خرید دادند هر چند صف سایپا پایدار نبود ولی همچنان در دامنه مثبت باقی ماند. در قطعاتی ها خگستر و خلنت، ختوقا و خپویش نمادهای مورد توجه گروه بودند.

همزمان با خودرویی ها، بانکی ها نیز با اقبال خریداران همراه شدند. وتجارت و وبملت و وبصادر با بهبود تقاضا مثبت و متعادل حوالی ۱ الی ۲.۵ درصد مثبت معامله شدند. ونوین نیز با استقبال خریداران همراه بود.

فلزات اساسی نیز با گرایش منفی با نوسان قیمت همراه بودند. فولاد و فملی با گرایش منفی نزدیک به قیمت صفر معامله شدند و نماد ذوب نیز با بیش از ۲ درصد منفی معاملات خود را به پایان رساند. زنگان تک نماد صف خریدی فلزی ها بود.

شاخص هم وزن همانند شاخص کل قرمز پوش به کار خود خاتمه داد. شیمیایی ها بر مدار منفی حرکت کردند. پترول با حجم معامله بالا حوالی ۱ درصد مثبت پرتقاضا بود. سیمانی ها متعادل و منفی معامله شدند. دارویی ها نیز با گرایش منفی داد و ستد شدند. محصولات غذایی غالبا منفی بودند. قندی ها نیز افت قیمت را تجربه کردند. قنقش و قهکمت دو نماد صف خریدی گروه قندی بودند.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به نماد شپدیس نزدیک به صفر تابلو در قیمت ۱۶.۴۴۰ تومان اشاره کرد.

افت ۴ هزار و ۱۸۰ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با هزار و ۱۸۰ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۳۳۲ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز هزار و ۹۹ واحد افت کرد و به رقم ۳۵۲ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۳۵۳ هزار معامله به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان انجام دادند.

سهام خودرو، وبملت بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای پارس، فملی، فارس، وصندوق، شپنا بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی خودرو، خساپا، شپنا، انرژی۳، شتران، برکت، فولاد از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

افت ۹۹ واحدی شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۹۹ واحد افت، رقم ۱۸هزار و ۱۸ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۱۶۵ میلیون معامله به ارزش حدودی هزار و ۴۵۵ هزار میلیارد تومان انجام شد

سهام زاگرس، آریا، غصینو، سمگا، دماوند، شجم، هرمز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد فرابورس، توسن، سمگا، چخزر، حسیر، فجهان، فروی است.

انتهای پیام. /

۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۴
کد خبر: 23844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha