بورس یکدست قرمزپوش شد/ بازار سرمایه در بلاتکلیفی برجام+ نقشه بورس

شاخص کل بورس با ۲۵ هزار و ۶۷۹ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۳۳۶ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۵ هزار و ۶۴۴ واحد افت داشت. بازار امروز متعادل و منفی و کم حجم آغاز به کار کرد. بعد از گذشت ساعتی از شروع بازار، فشار فروش به صورت یکپارچه در کلیت بازار شدت گرفت و شاهد فزونی عرضه بر تقاضا بودیم. نزولی بودن بازار سرمایه بیشتر نشان از بلاتکلیفی و رخوت خریداران دارد و حتی عرضه نه چندان قوی هم ، باعث اصلاح قیمت‌ها می شود. با مشخص شدن ابعاد مختلف برجام، بازار سرمایه شاید بتواند مسیر مطلوب‌ تری را پیش گیرد. خبر تصویب کلیات بودجه در مجلس که مهر تاییدی بر حذف ارز ترجیحی ۴۲۰۰ در بودجه ۱۴۰۱می باشد، از مهمترین اخبار امروز محسوب می شود که خود تاثیر زیادی بر صنایعی همچون دارویی و غذایی خواهد داشت.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز یکشنبه ( ۱۹ دی ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با ۲۵ هزار و ۶۷۹ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۳۳۶ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۵ هزار و ۶۴۴ واحد افت داشت.بازار امروز متعادل و منفی و کم حجم آغاز به کار کرد. بعد از گذشت ساعتی از شروع بازار، فشار فروش به صورت یکپارچه در کلیت بازار شدت گرفت و شاهد فزونی عرضه بر تقاضا بودیم. نزولی بودن بازار سرمایه بیشتر نشان از بلاتکلیفی و رخوت خریداران دارد و حتی عرضه نه چندان قوی هم ، باعث اصلاح قیمت‌ها می شود. با مشخص شدن ابعاد مختلف برجام، بازار سرمایه شاید بتواند مسیر مطلوب‌ تری را پیش گیرد. خبر تصویب کلیات بودجه در مجلس که مهر تاییدی بر حذف ارز ترجیحی ۴۲۰۰ در بودجه ۱۴۰۱می باشد، از مهمترین اخبار امروز محسوب می شود که خود تاثیر زیادی بر صنایعی همچون دارویی و غذایی خواهد داشت.

 نمادهای فارس، فولاد، پارسان، فملی، پارس، وغدیر و نوری بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل گذاشتند.

در نفتی ها برتری با فروشندگان بود. شتران نزدیک در کف قیمتی خود معامله شد. شبندر و شتران نیز پرحجم بر مدار منفی حرکت کردند.

خورویی ها نیز پرنوسان و غالبا منفی معامله شدند.خودرو و خساپا و خگستر نزدیک صفر تابلو بودند.خپارس نیز حدود ۱.۵ درصد منفی معامله شد. خاور نیز پس از بازگشایی به صف فروش سنگین نشست. در قطعاتی ها نیز خریخت، ختوقا و خلنت صف خرید بودند.

فلزات اساسی نیز با گرایش منفی داد و ستد شدند. ذوب صف فروش و دو نماد فولاد و فملی با تاثیر منفی در شاخص، در محدوده ۱.۵ الی ۲.۵ درصد منفی معاملاتی پرحجم داشتند.

بانکی ها نیز متعادل و بر مدار منفی حرکت کردند. وتجارت و وبصادر نزدیک قیمت پایانی و بانک تجارت نیز حوالی ۱.۵ درصد منفی معامله شدند.بانک سامان و سرمایه نیز در کف قیمتی خود بودند.

شاخص هم وزن همانند شاخص کل قرمز پوش به کار خود خاتمه داد. شیمیایی ها منفی داد و ستد شدند.شسینا و پترول نمادهای پرعرضه گروه بودند.محصولات غذایی و دارویی ها بر مدار منفی حرکت کردند. قندی ها نیز همسو با دیگر گروه ها با گرایش منفی داد و ستد شدند.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به نماد خاور در قیمت ۱۲۶ تومان اشاره کرد که با صف فروش بسته شد.

افت ۲۵ هزار و ۶۷۹ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۲۵ هزار و ۶۷۹ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۳۳۶ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز ۵ هزار و ۹۴۴ واحد افت کرد و به رقم ۳۵۳ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۳۵۸ هزار معامله به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان انجام دادند.

سهام فارس، فولاد، پارسان، فملی، پارس، وغدیر، نوری بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی خودرو، شتران، فملی، خساپا، فولاد، شبندر، شپنا از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

افت ۲۵۶ واحدی شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۲۵۶ واحد افت، رقم ۱۸هزار و ۱۱۷ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۱۶۳ میلیون معامله به ارزش حدودی ۲ هزار و ۶۶۹ هزار میلیارد تومان انجام شد

سهام آریا، زاگرس، شگویا، شاوان، فرابورس، غصینو، هرمز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد فرابورس، توسن، فجهان، زقیام، وسپهر، آریا، زاگرس است.

انتهای پیام./

۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۹
کد خبر: 23810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha