قالیباف: اولویت مجلس در بررسی ارز ترجیحی توجه به معیشت مردم است

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دغدغه نخست مجلس معیشت مردم است، گفت: حتما اولویت ما در بررسی ارز ترجیحی در سال ۱۴۰۱ توجه به معیشت مردم با اولویت محرومان و مستضعفان خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از فارس، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز یکشنبه (۱۹ دی ماه) مجلس در روند بررسی کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۱ کل کشور، اظهار داشت: همان طور که اشاره شد در بودجه سال ۱۴۰۰، ۸ میلیارد دلار برای ارز ترجیحی پیش بینی شده بود و مجلس بیش از آن را پیش‌بینی نکرده بود و در جزء (۲) بند (ب) تبصره (۱) قانون بودجه ۱۴۰۰ به دولت این اختیار را داده بود که دولت سیاست‌های جبرانی خود را در قالب کمک معیشتی و یارانه به مردم به صورت مستقیم بدهد که این موضوع در قانون روشن است.

مجلس هرگز برای اصلاح ارز ترجیحی عجولانه و ۴۸ ساعته نخواهد گرفت

وی ادامه داد: از آنجا که دولت محترم تازه کار خود را شروع کرده بود، ۳ ماه زمان برد و البته بخش قابل توجهی از ارز مربوطه در ۶ و ۷ ماه اول هزینه شده بود؛ دولت بعد از ۳ یا ۴ ماه بررسی، یک لایحه دو فوریتی (درباره ارز ترجیحی) داد و توقع داشت ظرف ۴۸ ساعت مجلس درباره آن تصمیم بگیرد اما طبیعتا مجلس هرگز برای یک امر به این مهمی تصمیم فی‌البداهه، عجولانه و ۴۸ ساعته نخواهد گرفت.

رئیس مجلس تاکید کرد: مجلس به فوریت لایحه ارز ترجیحی رأی نداد و این موضوع همچنان در کمیسیون در حال بررسی است و اگر واقعا این بحث بود، خوب بود که دولت محترم اصلاحیه بودجه می‌داد که در حقیقت این اصلاحیه نیامد.

قالیباف تصریح کرد: امروز در مجلس همان‌طور که رئیس جمهور اشاره کرد ما و دولت بعد از کلیات، بحث مربوط به معیشت مردم را در اولویت اول قرار می دهیم که اگر مجلس در کلیات به جمع‌بندی رسید، در جزئیات این هماهنگی با دولت وجود دارد و به مردم این اطمینان را می‌دهیم که به موضوع معیشتی رسیدگی کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دغدغه نخست مجلس معیشت مردم است، بیان داشت: حتما اولویت ما در بررسی ارز ترجیحی در سال ۱۴۰۱ توجه به معیشت مردم با اولویت محرومان و مستضعفان خواهد بود.

۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳
کد خبر: 23785

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha