تونل شرکت بورینگ تله مرگ لقب گرفت + ویدیو

پس از انتشار ویدئویی از تونل شرکت بورینگ که ترافیکی از خودروها داخل تونلی در عمق ۴۰ فوتی زمین در لاس وگاس را نشان می دهد، کاربران آن را تله های مرگ نامیدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از دیلی میل، در ویدیوی کوتاهی که توسط یکی از مسافران در خودروی تسلا ثبت شده، وسیله نقلیه در تونلی سفید رنگ حرکت می کند. ناگهان وسیله نقلیه پشت چند خودروی دیگر متوقف می شود. این وسیله نقلیه در تونل مرکز گردهمایی این شهر در حرکت بوده است. تونل مذکور ۱.۷ مایل طول و ۲۹ فضای پارک خودرو با ۳ ایستگاه دارد.

ویدئو مذکور توسط یکی از سرنشینان داخل خودروها ثبت شده است.

در ویدئو مذکور بنجامین بروچستین راننده خودرو است و توضیح می دهد دلیل این ترافیک به دلیل بسته بودن یکی از ۳ ایستگاه مذکور است. حداکثر سرعت تردد در تونل ها ۴۰ مایل بر ساعت است، اما هنگامیکه راننده خودرو در ترافیک گیر افتاد، سرعت آن به ۴ مایل بر ساعت رسید.

ترافیک داخل تونل باریک یکی از نگرانی هایی بود که کاربران شبکه اجتماعی ردیت به آن اشاره کردند. آنها نگران بودند که اگر خودرویی آتش بگیرد، مردم قربانی می شوند. بسیاری از کاربران در بخش کامنت این ویدئو اظهار کرده بودند در صورت وقوع آتش سوزی تونل مذکور به یک تله مرگ تبدیل می‌شود.

البته در وب سایت شرکت بورینگ به وضع چند پروتکل ایمنی آتش سوزی در تونل اشاره شده است. در این باره آمده است: تونل های «لوپ» مجهز به خروجی های اضطراری، سیستم های ردیابی آتش سوزی، سیستم ها خاموش کردن آتش و سیستم ارتباط با اورژانس هستند. این سیستم ها به طور مرتب توسط پلیس و سازمان آتش نشانی محلی آزمایش می شوند.

از سوی دیگر شرکت بورینگ اعلام کرد تونل ها همراه سیستم های تهویه دو سویه و متعدد ساخته شده اند که دود را از بین می برد تا بتوان به راحتی مسافران را از تونل ها تخلیه کرد.

نخستین تونل زیر زمینی بورینگ در آوریل ۲۰۲۱ میلادی رونمایی شد. این تونل در عمق ۴۰ فوتی زمین و با بودجه ۵۲.۵ میلیون دلار ساخته شده است.

اما این فقط نمونه ای کوچک از طرح های شرکت مذکور در لاس وگاس است. شرکت بورینگ تصمیم دارد تونلی ۲۹ مایلی با ۵۱ ایستگاه بسازد که از اماکنی مانند هتل ها، استادیوم فوتبال جدید، مرکز گردهمایی لاس وگاس و فرودگاه بین المللی مک کارن گذر می کند.

این شرکت تونل های زیر زمینی را به عنوان راه حلی برای برطرف کردن ترافیک شهری مطرح کرده است.

۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰
کد خبر: 23755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha