روشن شدن چراغ قرمز شاخص کل در نخستین روز معاملاتی هفته/  افزایش اندک ارزش معاملات + نقشه بورس

شاخص کل بورس با ۷۵۱ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۳۶۲ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۳۳۶ واحد افت داشت. بازار متعادل مثبت کار خود را آغاز کرد. گرچه همچنان با توجه به ابهامات کلی در رابطه با بودجه و اخبار پیرامون مذاکرات نمی توان روندی مثبت را متصور شد اما امروز شاهد اندکی افزایش ارزش معاملات بودیم. با گذشت ۱ساعت از بازار برتری تقاضا در بیشتر نمادهای بازار به خصوص بزرگان گروه بانک و خودرو دیده می شد. درحالی وارد نیمه دوم معاملات شدیم که بازار همچنان متعادل دنبال می شد. اما صفوف خرید برخی از بزرگان، نظیر بانکی ها و خودرویی ها  عرضه شد و با افزایش عرضه از مثبت های شاخص کل کاسته شد. اما مجددا در دقایق پایانی خودرو و خگستر به صف خرید نشستند.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز شنبه ( ۱۸ دی ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با ۷۵۱ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۳۶۲ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۳۳۶ واحد افت داشت. بازار متعادل مثبت کار خود را آغاز کرد. گرچه همچنان با توجه به ابهامات کلی در رابطه با بودجه و اخبار پیرامون مذاکرات نمی توان روندی مثبت را متصور شد اما امروز شاهد اندکی افزایش ارزش معاملات بودیم. با گذشت ۱ساعت از بازار برتری تقاضا در بیشتر نمادهای بازار به خصوص بزرگان گروه بانک و خودرو دیده می شد. درحالی وارد نیمه دوم معاملات شدیم که بازار همچنان متعادل دنبال می شد. اما صفوف خرید برخی از بزرگان، نظیر بانکی ها و خودرویی ها  عرضه شد و با افزایش عرضه از مثبت های شاخص کل کاسته شد. اما مجددا در دقایق پایانی خودرو و خگستر به صف خرید نشستند.

نفتی ها با تعادل میان خریداران و فروشندگان همراه بودند. نمادهای شپنا و شبندر با گرایش مثبت در محدوده ۰ تا ۱ درصد مثبت متعادل بودند. شتران نیز با گرایش منفی حوالی صفر تابلو معامله می شد. شزنگ نیز تک نماد پر تقاضای گروه بود.

خودرویی ها با برتری خریداران پر تقاضا داد و ستد شدند. خبهمن و خساپا با گرایش مثبت معامله شدند و خودرو و خگستر نیز با صف خرید به معاملات خود پایان دادند. در قطعاتی ها نیز خکار و خلنت و ختوقا نمادهای مورد توجه گروه بودند.

بانکی ها همسو با خودرویی ها با استقبال خریداران مواجه شدند. وتجارت بعد از بازگشایی و وبملت پرتقاضاهای گروه بودند. بانک صادرات نیز به صف خرید نشست. در این میان تنها نماد صف فروشی گروه بانک سرمایه بود.

فلزات اساسی نیز  با تعادل میان خریداران و فروشندگان با گرایش منفی داد و ستد شدند. ذوب و فملی نزدیکی صفر تابلو بر مدار منفی بودند. فولاد نیز در دقایق پایانی رنج مثبت کشید و نزدیک قیمت پایانی به معاملات خود خاتمه داد.

شاخص هموزن همانند شاخص کل قرمز پوش به کار خود خاتمه داد. شیمیایی ها متعادل و منفی داد و ستد شدند. شتوکا و شسینا نمادهای پرعرضه گروه بودند. دارویی ها و غذایی ها با گرایش منفی معامله شدند. قندی ها نیز معاملاتی متعادل داشتند. سیمانی هم در بر مدار منفی حرکت کردند.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به نماد پترول با حدود۲.۵ درصد منفی در قیمت ۲۲۹ تومان اشاره کرد.

افت ۷۵۱ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۷۵۱ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۳۶۲ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز ۳۳۶ هزار واحد افت کرد و به رقم ۳۵۹ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۳۶۶ هزار معامله به ارزش ۲ هزار و ۶۶۳ میلیارد تومان انجام دادند.

سهام خودرو، وبملت، وبصادر، خساپا، وتجارت بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای فارس، فولاد بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی خودرو، برکت، خساپا، فملی، انرژی۳، خگستر، شبندر از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

افت ۲۸ واحدی شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۲۸ واحد افت، رقم ۱۸هزار و ۳۷۴ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۱۶۱ میلیون معامله به ارزش حدودی هزار و ۹۶۶ هزار میلیارد تومان انجام شد

سهام وملل، آریا، توسن بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای غصینو، هرمز، زاگرس، کزغال بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد فرابورس، حسیر، توسن، فجهان، حآفرین، گدنا، مدیریت است.

انتهای پیام. /

۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳
کد خبر: 23751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha