کدام بازیکنان و مربیان فوتبالی با هم نسبت فامیلی دارند؟! + تصاویر

به بهانه ازدواج «مهدی شریفی» مهاجم تیم شهرخودرو با دختر «فرهاد کاظمی» سرمربی با سابقه، در این گزارش به نسبت‌های فامیلی فوتبالیست‌ها پرداخته‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، رقابت باجناق‌های فوتبالی، داماد و پدرزن، داماد و برادرزن و ... در مستطیل سبز، هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد. چون در فوتبال کشورمان، شاهد یک سری نسبت‌های فامیلی در بین بازیکنان یا مربی‌ها هستیم. شاید بعضی از آن‌ها به دلیل علاقه زیاد به فوتبال و این که زندگی‌شان با این ورزش پرطرفدار گره خورده، خانواده فوتبالی تشکیل داده‌اند.

مثلا به تازگی مهاجم تیم شهر خودرو با دختر سرمربی باسابقه فوتبال در کشورمان ازدواج کرده یا خانواده مرحوم ناصرحجازی، دامادی فوتبالی انتخاب کرده بودند. البته باجناق، پدرزن و ... فوتبالی هم داریم. در ادامه به بهانه ازدواج «مهدی شریفی» مهاجم تیم شهر خودرو با دختر «فرهاد کاظمی» از نسبت‌های فامیلی فوتبالیست‌ها گفتیم.

آقای گل لیگ امیدهای کشور در سال ۹۱ که سابقه بازی در پرسپولیس، سپاهان و تراکتور را دارد، در حالی که تنور لیگ برتر به شدت داغ است و هفته‌های پایانی نیم فصل را سپری می‌کند، جشن عروسی اش را به شکلی جالب و با حضور نزدیکان خود برگزار کرد. همسر مهدی شریفی مهاجم تیم شهر خودرو، دختر فرهاد کاظمی سرمربی با سابقه فوتبال ایران است تا یک ازدواج فوتبالی دیگر هم به ثبت برسد. آن‌ها در مراسم عروسی خود یک توپ لیگ برتر خلیج فارس را هم داشتند که در عکس‌های دو نفره، در دست و زیر پای همسر شریفی قرار داشت تا فریم جالبی را خلق کند. شریفی در سال ۹۴ با سپاهان به قهرمانی در لیگ برتر و در سال ۹۸ با پرسپولیس به قهرمانی در لیگ برتر، جام حذفی و سوپر جام دست یافت.

خسرو حیدری باجناق امید ابراهیمی

امید ابراهیمی تولد خسرو حیدری را تبریک گفت

دو نفر از بازیکنان محبوب و بااخلاق استقلال تهران که سال‌ها در این تیم در کنار هم توپ زدند، با یکدیگر باجناق هستند. سال ۹۸ امید ابراهیمی هافبک ملی‌پوش استقلال در ۳۰ سالگی ازدواج کرد و باجناق خسرو حیدری هم تیمی‌اش شد. امید ابراهیمی با خواهر همسر خسرو حیدری ازدواج کرده تا این دو که به دوقلوهای استقلال معروف بودند رسماً با هم باجناق شوند. بعد از این وصلت، امید ابراهیمی استقلال را ترک کرد و به تیم فوتبال الاهلی قطر پیوست تا فوتبال خود را در خارج از ایران ادامه بدهد.

محمود فکری باجناق علی نظری جویباری

یکی دیگر از باجناق‌های فوتبالی در کشورمان که شاید کمتر درباره این نسبت فامیلی‌شان شنیده باشید، باجناق بودن بازیکن و سرمربی سابق استقلال و سرپرست سابق این تیم است. محمود فکری که به عنوان یکی از بازیکنان وفادار استقلال شناخته می‌شود و سال ۹۶ به دلیل صعود با تیم نفت مسجد سلیمان به عنوان مربی سال انتخاب شد، سال‌هاست با علی نظری جویباری سرپرست سابق آبی‌های تهران باجناق است و رابطه بسیار خوبی با هم دارند.

ازدواج فوتبالی حسن بیت سعید

حسن بیت سعید که با استقلال خوزستان به قهرمانی در لیگ برتر دست یافته، سال ۹۶ به جرگه متاهلان پیوست و مراسم عروسی این بازیکن سوسنگردی در زادگاهش و با حضور تعداد زیادی از فوتبالی‌های خوزستان برگزار شد. بیت سعید ظاهرا در یکی از اردوهای استقلال خوزستان در کرج با خانواده برادر سیروس نعمتی نژاد مربی تیمش آشنا می‌شود. در نهایت هم با دختر سیامک نعمتی‌نژاد بازیکن سال‌های پیش فوتبال خوزستان ازدواج می‌کند تا خانواده‌ای فوتبالی تشکیل دهند. در ماجرای حضورش در استقلال هم بعضی‌ها به نقش همسرش اشاره کرده‌اند. او که سال ۹۶ از فولاد خوزستان هم پیشنهاد داشت، چون به تازگی ازدواج کرده و همسرش اهل شهر کرج بود، ترجیح داده که با پیراهن استقلال تهران در لیگ برتر حاضر شود، هرچند در این تیم موفق نبود.

سعید رمضانی، داماد ناصرخان

ازدواج‌های فوتبالی + تصاویر

سعید رمضانی، بازیکن سابق فوتبال اهل شهر کرمانشاه در تیم‌های ذوب آهن، سپاهان، استقلال اهواز و فولاد خوزستان توپ زده است. او که تنها داماد مرحوم ناصر حجازی است، از نحوه آشنایی خود با دختر ایشان گفته: «سال ۷۷ زمانی که ناصر حجازی سرمربی ذوب آهن شد، من شاگردش بودم. یک روز آتوسا را دیدم و به او علاقه‌مند شدم، اما حتی فکر خواستگاری از دختر ناصر حجازی ترس و دلهره در دلم می‌انداخت. اما به خاطر دلم، پا روی ترس گذاشتم و جلو رفتم. موضوع را از طریق اصغر حاجیلو به ناصرخان اطلاع دادم و ...»؛ بنابراین سعید رمضانی جزو معدود بازیکنان لیگ برتر است که زیر نظر پدرخانمش به عنوان مربی، بازی کرده است.

رقابت داغ «مهدی تارتار» با پدرخانمش «فیروز کریمی»

ازدواج‌های فوتبالی + تصاویر

سال ۹۶، رقابت تیم‌های پارس جنوبی جم و گسترش فولاد در لیگ برتر از یک منظر غیرفوتبالی هم قابل توجه بود و آن تقابل فیروز کریمی و مهدی تارتار در مستطیل سبز بود. فیروز کریمی پدر همسر مهدی تارتار، بازیکن سابق پرسپولیس تهران است و بی‌شک جدال این دو جذابیت‌های زیادی را به همراه خواهد داشت. آن‌ها فصل پیش از آن هم که فیروز کریمی هدایت تیم اکسین البرز را به عهده داشت، با یکدیگر مسابقه دادند و پدرخانم توانست بر تیم دامادش غلبه کند. در لیگ برتر هم کریمی با ۲ گل، پارس‌جم جنوبی را شکست داد.

اولین زوج لژیونر ایرانی فوتبال اروپا

ازدواج‌های فوتبالی + تصاویر

علی قلی‌زاده، بازیکن تیم ملی کشورمان با انتشار عکسی در پیج شخصی‌اش در سال ۹۷، خبر از متاهل شدنش داد. او با «یاسمن فرمانی»، بازیکن تیم فوتبال زنان بندر انزلی ازدواج کرد تا یک خانواده کاملا فوتبالی را تشکیل دهند. البته پست فرمانی و قلی‌زاده کاملاً با یکدیگر متفاوت است. در حالی که قلی‌زاده یک وینگر و بازیکن تهاجمی فانتزی، سرعتی و تکنیکی است، همسرش یک هافبک میانی جنگنده است. سال ۹۸ باشگاه بلژیکی شارلوا بعد از مدت‌ها تلاش توانست با یاسمن فرمانی، یکی از بازیکنان مطرح فوتبال زنان امروز و بازیکن سابق تیم فوتبال زنان ملوان قرارداد امضا کند. جالب‌تر آن که شوهرش یعنی علی قلی‌زاده هم پیش از او به این باشگاه پیوسته بود. به این ترتیب فرمانی و قلی‌زاده به اولین زوج ایرانی تبدیل شدند که در یک باشگاه خارجی توپ می‌زنند.

یک مورد جالب دیگر

این که یک سرمربی لیگ برتری داماد خانواده یک مربی لیگ دسته یکی باشد، اتفاق کم سابقه‌تری است. با این حال، محمد عباسی سرمربی سابق برق شیراز شوهر خواهر اصغر اکبری، مربی سابق تیم فوتبال مقاومت شهید سپاسی و پیام مخابرات شیراز بوده است.

منبع: خراسان

۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲
کد خبر: 23750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha