ورزش زورخانه ای عجیب یک زن با میل باستانی غیر عادی + ویدیو / تحریف ورزش ملی یا توسعه فراملی؟

در این ویدیوی عجیب ، گذشته از پوشش ورزشکار خانم ، هیچ چیزی شبیه ورزش زورخانه ای ما نیست . میل باستانی به عنوان یکی از ابزارهای اصیل زورخانه به شکلی عجیب طراحی و ساخته شده که غیرعادی به نظر می رسد از طرفی شیوه میل زدن این خانم هم نه تنها صحیح نیست بلکه هیچ شباهتی با ورزش زورخانه ای ما ندارد.

سرویس ورزشی پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، هیچ چیزی شبیه ورزش زورخانه ای نیست ... شاید فقط بتوان به همان سنگ ( تخته های چوبی متقارن و موازی) در پشت تصویر و چند جفت میل باستانی به عنوان تنها تشابهات این ویدیو با ورزش اصیل ملی ما ایرانی ها اشاره کرد و گرنه آنچه در این ویدیو مشهود است تغییر و تحریف ادوات زورخانه ای است که میل باستانی به یک جسم هرم گونه بسیار بزرگ و نامتعارف تبدیل شده و دسته های آن نیز از حد استاندارد بزرگتر است . اثری از نقش و نگاره های پهلوانی و اشعار متناسب با زروخانه روی ادوات نیست و از همه مهمتر این خانم اصلا میل زدن ورزش باستانی را بلد نیست و اساسا حرکتی جدید و من درآوردی را مقابل دوربین انجام میدهد. نوع ورزش کردن او  همچنین نشان میدهد که وسیله هایی که او به عنوان میل در اختیار دارد توو خالی است و سنگینی متناسب با حجم آن را ندارد. 
ویدیوی زیر را ببینید و شما قضاوت کنید که این ویدیو را به عنوان سند تحریف ورزش زورخانه ای قبول کنیم یا تصویری از اشاعه فرهنگ ورزش زورخانه ای میان زنان خارجی.... 
 

۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸
کد خبر: 23738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha