تزریق نقدینگی با سرمایه گذاری بانک‌ها در بازار سرمایه

تصمیمی که در کمیسیون برنامه و بودجه اخذ شده مبنی بر سرمایه گذاری بانک ها در سال ۱۴۰۱ می تواند به نفع بازارسهام به ویژه سهامداران تمام شود زیرا اکنون این بازار نیازمند نقدینگی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از سنا؛ محمدعلی احمدزاده اصل کارشناس ارشد بازار سرمایه در خصوص تاثیر درج تبصره‌ای در بودجه ۱۴۰۱، مبنی بر رفع محدودیت سرمایه‌گذاری بانک‌ها بر بازارسهام، اظهار کرد: خوشبختانه در لایحه بودجه و ستاد هماهنگی اقتصادی دولت تصمیمات خوبی در حوزه بازارسرمایه گرفته شده اما بعضی از آنها همانند یک مُسکن عمل می‌کند، اما به گفته رئیس سازمان بورس بازارسهام نیازمند دستورالعمل‌ها و تصمیماتی است که علاوه بر پایدار بودن، بازار را از شرایط رکود نیز خارج سازد.

او بیان کرد: تصمیمی که در کمیسیون برنامه و بودجه اخذ شده مبنی بر سرمایه‌گذاری بانک‌ها در سال ۱۴۰۱ می‌تواند به نفع بازارسهام به ویژه سهامداران تمام شود زیرا اکنون این بازار نیازمند نقدینگی و پول تازه نفس است.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه تاکید کرد: البته این امر یک مشکل اساسی دارد آن هم این است که نباید در بازه کوتاه مدت رخ دهد، زیرا در شرایط فعلی بانک‌ها نیز منابع مالی چندانی ندارند اگر برای این مسئله یک بازه زمانی بلند مدت در نظر گیرند به طور قطع بانک‌ها نیز از سود این بازار منتفع خواهند شد.

احمدزاده اصل گفت: حضور بانک‌ها در بازارسرمایه سبب خروج این بازار از رکود، بازگشت اعتماد سهامداران و تزریق مجدد نقدینگی خواهد شد، البته نباید نادیده گرفت که تحقق این امر نیازمند بهبود زیر ساخت‌های فعلی است.

او با رد این نکته که بسیاری از فعالان یا کارشناسان بازار سرمایه معتقدند سرمایه‌گذاری بانک‌ها سبب بنگاهداری آن‌ها می شود، تصریح کرد: به سبب آنکه سرمایه‌گذاری منافاتی با بنگاهداری ندارد در اصل بانک ها سعی دارند با این اقدامشان سپرده های مردم را از طریق بازار سرمایه به سمت تولید می برند.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه بیان کرد: اکنون بیش تر بانک ها زیان‌ده هستند که با ورود آن‌ها به بازار سرمایه این مشکلشان نیز رفع خواهد شد همچنین این امر بر افزایش ارزش سهم‌های بانکی نیز تاثیر می‌گذارد.

احمدزاده اصل در پایان تصریح کرد: سال آینده به طور قطع به سبب تصمیمات اتخاذ شده در متن پیش نویس بودجه ۱۴۰۱ شرایط بازار بهتر از شرایط فعلی خواهد بود به همین خاطر از سهامداران می خواهم که با نگاه بلند مدت در این بازار بمانند.

۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶
کد خبر: 23669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha