شاخص کل بورس؛سبز کمرنگ! / شاخص هم وزن همچنان نزولی + نقشه بورس

امروز چهارشنبه ( ۱۵ دی ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با ۳۰۳ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۳۶۳ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۵۱۱ واحد افت داشت. خریداران در بازار بورس تهران در آخرین روز معاملاتی هفته جاری با توجه به وضعیت مبهم مذاکرات و نیز کاهش نرخ ارز در بازار آزاد، همچنان بی رمق و کم تحرک بودند. معاملات همانند روزهای گذشته متعادل و کم حجم بود با این تفاوت که با اندکی نوسانات مثبت و بهبود تقاضا در کلیت بازار مواجه بودیم. بانکی ها در لحظات پایانی بازار، معاملاتی رو به بالا داشتند. در گروه پالایشی و خودرویی نیز شاهد رنج کشی های مثبت بودیم و بزرگانی چون شبندر و شتران و خودرو در جهت سبزپوشی شاخص کل تلاش کردند تا در نهایت بتواند با افزایش ۳۰۳ واحدی به کار خود خاتمه دهد.

به گزارش گروه بورس پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛ امروز چهارشنبه ( ۱۵ دی ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با ۳۰۳ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۳۶۳ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۵۱۱ واحد افت داشت. خریداران در بازار بورس تهران در آخرین روز معاملاتی هفته جاری با توجه به وضعیت مبهم مذاکرات و نیز کاهش نرخ ارز در بازار آزاد، همچنان بی رمق و کم تحرک بودند. معاملات همانند روزهای گذشته متعادل و کم حجم بود با این تفاوت که با اندکی نوسانات مثبت و بهبود تقاضا در کلیت بازار مواجه بودیم. بانکی ها در لحظات پایانی بازار، معاملاتی رو به بالا داشتند. در گروه پالایشی و خودرویی نیز شاهد رنج کشی های مثبت بودیم و بزرگانی چون شبندر و شتران و خودرو در جهت سبزپوشی شاخص کل تلاش کردند تا در نهایت بتواند با افزایش ۳۰۳ واحدی به کار خود خاتمه دهد.

فرآورده های نفتی متعادل و مثبت داد و ستد شدند. شبندر و شپنا حوالی ۱ درصد مثبت و شتران با گرایش منفی نزدیک صفر تابلو معامله شدند. شزنگ تک نماد صف خریدی گروه بود.

خودرویی ها با گرایش مثبت نوسان قیمت را تجربه کردند. بزرگان گروه از جمله خودرو، خساپا، خبهمن و خگستر همگی نزدیک صفر تابلو تا ۰.۵ درصد مثبت معامله شدند. در قطعاتی ها خمحور، خلنت و خعمرا مورد توجه بودند.

فلزات اساسی نیز متعادل و مثبت معامله شدند. فملی، فولاد و ذوب معاملاتی متعادل مثبت و نزدیک به قیمت صفر داشتند و حمایت حقوقی در این گروه کاملا مشهود بود. از جمله نمادهایی که به صف خرید نشستند نیز می توان به فنفت، فروی و فنوال اشاره کرد.

بانکی ها نیز معاملاتی مثبت و متعادل داشتند. البته در انتهای بازار شاهد رنج کشی مثبت در بزرگان بانکی بودیم. نمادهای وبصادر، وبملت و وتجارت در محدوده صفر تابلو معامله شدند. در این گروه بانک سرمایه تنها نمادی بود که در کف قیمتی خود معامله شد.

شاخص هموزن برخلاف شاخص کل قرمز پوش به کار خود خاتمه داد. شیمیایی ها در غیاب پترول با گرایش منفی داد وستد شدند. شصدف، شمواد و قرن نیز نمادهای پر توجه گروه بودند. محصولات دارویی با گرایشات مثبت و گروه غذایی با افت قیمت همراه بودند. سیمانی ها نیز بر مدار منفی حرکت کردند. قندی ها هم با نوسان قیمت همراه بودند. تحرکاتی مثبتی در گروه انبوه سازی مشهود بود مانند صف خرید ثاخت.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به بازگشایی نماد پدرخش در قیمت ۶۴۸ تومان اشاره کرد که با صف خرید ۴ میلیونی بسته شد.

رشد ۳۰۳ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۳۰۳ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۳۶۳ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز ۵۱۱ هزار واحد افت کرد و به رقم ۳۵۹ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۲۸۵ هزار معامله به ارزش ۲ هزار و ۲۳۲ میلیارد تومان انجام دادند.

سهام شبندر، شپنا، اپال، کگل، خودرو بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای برکت، انرژی۳ بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی خودرو، شبندر، برکت، کدما، انرژی۳، کالا، خساپا از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

افت ۲۷ واحدی شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۲۷ واحد افت، رقم ۱۸هزار و ۴۰۳ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۱۵۶ میلیون معامله به ارزش حدودی ۳ هزار و ۹۷۴ هزار میلیارد تومان انجام شد

سهام آریا، شاوان بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای غصینو، فرابورس، زاگرس، شگویا، صبا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد فرابورس، حسیر، سمگا، فجهان، حآفرین، زملارد، شصدف است.

انتهای پیام. /

۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶
کد خبر: 23667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha