بارش برف و باران در ۱۴ استان | بارش‌ها تا کی ادامه دارد؟ | هشدار به مسافران؛ این جاده‌ها برفی می‌شوند

کارشناس سازمان هواشناسی ضمن توضیح درباره وضعیت آب‌وهوای کشور طی امروز و روزهای آینده از بارش برف و باران در ۱۴ استان کشور خبر داد و گفت: در برخی از مناطق کشور بارش‌ها به صورت برف است و توصیه می‌شود مسافران در این محورها حتما خودروهایشان به تجهیزات زمستانی مجهز باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی، درباره وضعیت هوا و بارش در روز چهارشنبه (۱۵ دی) به همشهری آنلاین گفت: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز با ورود سامانه بارشی از غرب کشور واقع در استان‌های کردستان، کرمانشاه، شمال ایلام، لرستان، همدان، مرکزی، جنوب قم و به تدریج در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کرمان، اصفهان، یزد، شمال فارس، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان بارش‌هایی به صورت باران و برف وگاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. در مناطق سردسیر و کوهستانی بارش‌ها به صورت برف خواهد بود. 

او افزود: امروز همچنین در سواحل دریای خزر، در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل و همین‌طور خراسان شمالی و خراسان رضوی نیز بارش‌ رخ می‌دهد. در شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز نیز امروز انتظار بارش‌های پراکنده داریم.

این کارشناس بیان کرد: آب‌های خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای خزر نیز امروز مواج خواهد بود. فعالیت این سامانه فردا (پنج‌شنبه ۱۶ دی) به مناطق شرق و جنوب شرق کشور محدود خواهد شد که کاهش دما را برای این مناطق به همراه خواهد داشت. 

رفیعی ادامه داد: فردا در جنوب خراسان جنوبی و شرق استان کرمان، مناطقی از مرکز سیستان و بلوچستان نیز بارش‌ها شدت خواهد داشت و سبب آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، مسیل‌ها و سیلابی شدن و همچنین در مناطق کوهستانی و مرتفع سبب لغزندگی جاده‌ها و حتی مسدود شدن مناطق برف‌گیر نیز خواهد شد. 

او گفت: جمعه (۱۷ دی) در بیشتر مناطق کشور جوی آرام حاکم خواهد بود و این سامانه از کشور خارج می‌شود.

این کارشناس هواشناسی افزود: از روز جمعه تا دوشنبه هفته آینده (۲۰ دی) افزایش میزان غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا را برای شهرهای صنعتی و پرجمعیت انتظار داریم. 

پیش‌بینی آب‌وهوای پایتخت در ۲ روز آینده

رفیعی درباره وضعیت جوی تهران به همشهری آنلاین، توضیح داد: آسمان تهران امروز نیمه‌ابری، همراه با وزش باد و گاهی بارش پراکنده و خفیف پیش‌بینی می‌شود. حداکثر دما ۶ و حداقل دما ۴ درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد بود. آسمان تهران فردا (۱۶ دی‌) صاف و رفته‌رفته همراه با غبار محلی با حداقل دمای یک و حداکثر دمای ۸ درجه سانتیگراد و جمعه (۱۷ دی‌) صاف همراه با غبارمحلی با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

او همچنین تاکید کرد: مناطق کوهستانی و مرتفع مثل دامنه‌های البرز و ارتفاعات زاگرس بارش‌ها به صورت برف پیش‌بینی می‌شود. در مناطق شرق، جنوب شرق و شمال شرق آنچه بسیار محسوس است کاهش شدید دماست که سبب می‌شود بیشتر در این مناطق بارش‌ها به صورت برف رخ دهد. بنابراین توصیه می‌شود مسافران در این محورها حتما خودروهایشان به تجهیزات زمستانی مثل زنجیر چرخ مجهز باشد.

بارش برف و باران در جاده‌های ۱۵ استان

به گزارش همشهری آنلاین، همچنین براساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور در برخی از جاده‌های استان‌های آذربایجان غربی، اردبیل، خراسان شمالی، کردستان، کرمانشاه، گلستان، مرکزی، لرستان، سمنان، زنجان، ایلام، همدان، مازندران، البرز و تهران بارش برف و باران رخ خواهد داد.

طبق اطلاعیه این مرکز درباره آخرین وضعیت محورهای شمالی، در محورهای چالوس، هراز و فیروزکوه و آزادراه تهران ـ شمال و مسیر رفت و برگشت آزادراه قزوین ـ رشت تردد روان است.

اکنون در جاده چالوس و هراز بارش برف و باران در جاده فیروزکوه بارش باران گزارش شده است.

همچنین در آزادراه قزوین ـ رشت و آزادراه تهران ـ شمال مداخلات جوی گزارش نشده است.

۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
کد خبر: 23661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha