نقشه آمریکا برای مقابله با تورم چیست؟

رئیس بانک فدرال‌ رزرو مینیاپولیس گفت: انتظار دارد که بانک مرکزی ایالات‌متحده برای مقابله با تورم بالا دو بار در سال جاری نرخ بهره را افزایش دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از بلومبرگ، نیل کشکاری گفت انتظار دارد بانک مرکزی ایالات‌متحده برای رسیدگی به تورم صعودی، به افزایش نرخ بهره دو بار در سال جاری نیاز داشته باشد و با این پیشنهاد دیدگاه دیرینه خود مبنی بر اینکه نرخ‌ها باید حداقل تا سال ۲۰۲۴ بر روی صفر باقی بمانند را تغییر داد.

این سیاستگذار گفت: افزایش تورم در ۶ ماه گذشته مقامات فدرال رزرو را شگفت‌زده کرده است و  اکنون در تلاش هستند تا تعیین کنند که این فشارها تا چه مدت ممکن است ادامه داشته باشد.

کمیته بازار آزاد فدرال که کشکاری در آن حضور دارد، پیش‌بینی‌های نامعتبری را در پایان دسامبر منتشر کرد که همه شرکا موافق شروع افزایش نرخ وجوه فدرال از سطح نزدیک به صفر فعلی آن در سال ۲۰۲۲ هستند.

این نشان دهنده نگرانی فزاینده مقامات فدرال‌رزرو در مورد این خطر است که تورم فعلی که هنوز هم تا حد زیادی انتظار می‌رود تا اواخر سال با کاهش همه‌گیری کاهش یابد، ممکن است ماندگار شود.

کشکاری معتقد است که احتمال بیشتری برای بازگشت به دوره کم‌تورم که ۲۰ سال ماندگار بود نسبت به دوره جدید با تورم بالا وجود دارد با این حال، آسیب‌های پایان دوره تورم بالا احتمالا بیشتر از هزینه‌های پایان دوره کم تورم خواهد بود.

این مقام فدرال رزرو انتظار دارد فشارهای تقاضا که به افزایش تورم کمک می‌کند، تضعیف شود زیرا کمک‌های مالی ارائه شده برای حمایت از اقتصاد در همه‌گیری کمرنگ می‌شود با این حال، مشخص نیست چقدر زمان نیاز است تا اقتصاد چالش‌های جانبی عرضه که منجر به افزایش قیمت‌ها می‌شود را حل کند و برخی می‌گویند که ممکن است تا سال آینده ادامه یابد.

۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
کد خبر: 23660
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha