خبر مهم آمریکا درباره نتیجه مذاکرات وین

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته پیشرفت‌هایی در مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین حاصل شده است.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از فارس، یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه «کمی پیشرفت» در مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین حاصل شده ابراز امیدواری کرده که در مذاکرات هفته‌ جاری بر پیشرفت‌ها افزوده شوند.ساعاتی قبل‌تر، خبرگزاری یونهاپ کره‌ جنوبی امروز (سه‌شنبه) گزارش کرد که «چوی جونگ کان» معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی برای برای دیدار با نمایندگان کشورهای عضو برجام و ایالات متحده عازم «وین» پایتخت اتریش شده است.

وزارت خارجه کره جنوبی گفته رایزنی درباره دارایی‌های مسدودشده جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی در دستور کار سفر «چوی جونگ کان» قرار دارد.«ند پرایس» گفته واشنگتن با شریکان خود درباره اینکه آیا ایران به «بازگشت به توافق هسته‌ای» متعهد است یا خیر، مشورت خواهد کرد. 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بار دیگر تلاش کرد با قید محدودیت‌های زمانی مشکلات مربوط به وضعیت فعلی پیرامون برجام را به ایران نسبت دهد.

او گفت: «هنگامی که پیشرفت‌های هسته‌ای ایران از مزایای منع اشاعه‌ای توافق پیشی بگیرد، مهلت مذاکرات به پایان می‌رسد.»

دیپلمات‌های غربی از هشتم آذرماه که نخستین دور مذاکرات رفع تحریم‌ها در دولت سید ابراهیم رئیسی آغاز شده سعی کرده‌اند با ارائه چارچوب‌های زمانی تیم ایران را برای موافقت با خواسته‌های خود تحت فشار قرار دهند.

۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۲
کد خبر: 23647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha