اتحاد کاربران ایرانی فیس بوک را به دردسر انداخت / اینستاگرام اعتبارش را از دست داد

در پی منع انتشار تصاویر سردار شهید قاسم سلیمانی در اینستاگرام کاربران ایرانی در حرکتی هماهنگ اقدام به کاهش امتیاز دهی به اینستاگرام از زیرمجموعه‌های شرکت فیس بوک کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اقتصادآنلاین، کاربران ایرانی در سالگرد ترور سردار شهید قاسم سلیمانی با انتشار هشتگ #انتقام ازاینستاگرام کمپین پایین‌ترین امتیاز به این اپلیکیشن را در گوگل پلی راه‌اندازی کردند تا ارزش سهام کمپانی فیسبوک که اینستاگرام از زیرمجموعه‌های آن به حساب می‌آید، کاهش پیدا کند. 

این کمپین که با توییت یکی از کاربران ایرانی آغاز شد، در تلاش است تا از طریق متحمل کردن شرکت فیسبوک به ضرر چند میلیاردی در پی کاهش امتیاز آن در گوگل پلی، مقامات فیس بوک را در قبال منع انتشار تصاویر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی وادار به عذرخواهی از کاربران ایرانی کند.

گفته می‌شود این اقدام پیشتر از سوی برخی کاربران فلسطینی هم انجام و در نهایت منجر به عذرخواهی مدیرعامل شرکت فیسبوک از آنها شده است. کاربران فلسطینی اوایل سال جاری در فیس‌بوک و اینستاگرام از دسترس خارج شدن هشتگ‌های شامل کلمه الاقصی و حذف تمامی پست‌های اینستاگرامی مربوط به رویدادهای بیت‌المقدس و محله شیخ جراح معترض شده بودند که در نهایت اینستاگرام پذیرفت در این رابطه مشکلاتی وجود داشته و بابت آن عذرخواهی کرد.

۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
کد خبر: 23641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha