بازار سراسر قرمزپوش/ افت ۱۳ هزار و ۲۵۴ واحدی شاخص کل بورس + نقشه بورس

امروز سه شنبه ( ۱۴ دی ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با ۱۳ هزار و ۲۵۴ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۳۶۲ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۳ هزار و ۲۶۲ واحد افت داشت. همزمان با آغاز مجدد مذاکرات و البته بررسی بودجه در مجلس، بازار روز خود را متعادل و با گرایش منفی شروع کرد و معاملات کم حجم و کم رونق بود. با گذشت ۱ساعت از بازار شاهد برتری فروشندگان در بیشتر گروه های بازار بودیم. فشار عرضه در دو گروه خودرویی و بانکی بیشتر مشهود بود. اما با گذشت ساعاتی از بازار از فشار فروش کمی کاسته شد و بزرگان خودرو از کف قیمتی خود فاصله گرفتن همچنین بهبود تقاضا بر روی برخی شاخص سازها مثل فملی اندکی منجر به بهبود جو کلی بازار شد. ولی در نهایت شاخص کل با بیش از ۱۳هزار واحد افت به کار خود خاتمه داد.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز سه شنبه ( ۱۴ دی ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با ۱۳ هزار و ۲۵۴ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۳۶۲ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۳ هزار و ۲۶۲ واحد افت داشت. همزمان با آغاز مجدد مذاکرات و البته بررسی بودجه در مجلس، بازار روز خود را متعادل و با گرایش منفی شروع کرد و معاملات کم حجم و کم رونق بود. با گذشت ۱ساعت از بازار شاهد برتری فروشندگان در بیشتر گروه های بازار بودیم. فشار عرضه در دو گروه خودرویی و بانکی بیشتر مشهود بود. اما با گذشت ساعاتی از بازار از فشار فروش کمی کاسته شد و بزرگان خودرو از کف قیمتی خود فاصله گرفتن همچنین بهبود تقاضا بر روی برخی شاخص سازها مثل فملی اندکی منجر به بهبود جو کلی بازار شد. ولی در نهایت شاخص کل با بیش از ۱۳هزار واحد افت به کار خود خاتمه داد.

فراورده های نفتی یکپارجه منفی معامله شدند. نمادهای شپنا، شبندر و شتران در محدوده ۱تا ۳درصد منفی معامله شدند.

خودرویی ها نیز همسو با دیگر گروه ها با گرایش منفی افت قیمت را تجربه کردند. بزرگان گروه از جمله خودرو، خساپا و خگستر پرحجم و بر مدار منفی بودند. خبهمن حوالی صفر تابلو با گرایش منفی معامله شد. در قطعاتی ها خعمرا، خنصیر و خلنت نمادهای پرتقاضای گروه بودند.

بانکی ها نیز با برتری فروشندگان با گرایش منفی داد و ستد شدند. وتجارت، وبصادر و وبملت در دامنه حدود ۱.۵ تا ۲.۵ درصد منفی بودند. بانک سرمایه و ایران زمین صف فروش های گروه بانکی بود.

در گروه فلزات اساسی نیز عرضه بر تقاضا فزونی داشت. فملی نزدیک به صفر تابلو با تلاش برای کاهش منفی شاخص به کار خود پایان داد. فولاد و ذوب نیز در محدوده ۱.۵ تا ۳ درصد منفی معامله شدند. فالوم تک نماد صف فروشی این گروه بود.

شاخص هموزن همانند شاخص کل قرمز پوش به کار خود خاتمه داد. شیمیایی ها با گرایش منفی داد و ستد شدند. در میان منفی ها، شتولی و شتوکا با صف خرید خودنمایی کردند. دارویی ها متعادل با گرایش منفی معامله شدند. دیران و دروز در کف قیمتی خود بودند. غذایی ها غالبا منفی بودند. غناب تک نماد صف خریدی گروه بود. قندی ها هم بر مدار منفی حرکت کردند. قشهد و قلرست نمادهای مورد توجه گروه بودند.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به شپدیس در قیمت ۱۷.۵۹۸ تومان اشاره کرد.

افت ۱۳ هزار و ۲۵۴ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۱۳ هزار و ۲۵۴ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۳۶۲ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز ۳ هزار و۲۶۲ واحد افت کرد و به رقم ۳۵۹ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۳۱۹ هزار معامله به ارزش ۲ هزار و ۵۲۲ میلیارد تومان انجام دادند.

سهام فولاد، کچاد، شپدیس، ارس، شبندر، خودرو، شتران بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی خودرو، شسینا، برکت، کدما، انرژی۳، شتران، فملی از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

افت ۱۶۳ واحدی شاخص فرابورس 

شاخص کل فرابورس نیز با ۱۶۳ واحد افت، رقم ۱۸هزار و ۴۳۱ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۱۵۳ میلیون معامله به ارزش حدودی ۸ هزار و ۳۱۰ هزار میلیارد تومان انجام شد

سهام بپاس بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای آریا، زاگری، هرمز، غصینو، فرابورس، سمگا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد فرابورس، فجهان، توسن، سمگا، آریا، مدیریت، گدنا است.

انتهای پیام./

۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۷
کد خبر: 23637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha