معامله‌گران بیت‌کوین در بن‌بست/آغاز نزولی طلا و بیت‌کوین در ۲۰۲۲

دیروز ارزش بیت کوین بیش از ۲ درصد و طلا بیش از ۲۷ دلار کاهش داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از  اقتصادنیوز، در چهار هفته گذشته طلا روندی کم‌وبیش ثابت را تجربه کرد و در محدوده ۱۸۰۰ دلار مانده بود، اما با شروع معاملات در سال ۲۰۲۲ به طور تقریبی این محدوده را از دست داد، روندی که به نظر می رسید نشانه ای متفاوت برای طلا باشد، به ویژه اینکه فدرال رزرو آمریکا برای نخستین بار پس از پاندمی کرونا از افزایش نرخ بهره خبرداده است.

جوئل فرانک در پستی در FX Street منتشر کرده بود تاکید کرد: «وقتی بازده واقعی افزایش پیدا کند، هزینه فرصت نگهداری طلای بدون بازده نیز افزایش می‌یابد و جذابیت آن را کمرنگ می‌کند.»

فرانک افزود: « به نظر می رسد که علیرغم خطرات مداوم مطرح شده درباره اومیکرون، افزایش بازدهی ریشه در افزایش اعتماد در مورد چشم انداز بلندمدت بهبود اقتصاد آمریکا داشته باشد.»

قیمت طلای آمریکا در فوریه(بهمن)،  ۲۸.۵۰ دلار یا ۱.۶ درصد کاهش یافت، این کاهش، بیشترین میزان در یک روز از ۲۲ نوامبر سال پیش بود. البته در پایان بالاتر از سطح حمایت کلیدی ماند و به ۱۸۰۰.۱۰ دلار رسید.

این رویداد پیام‌های متفاوتی به همراه داشت، پیام‌هایی از جمله اینکه برخی معامله‌گران که به طلا به‌عنوان یک پناهگاه در مقابل تورم اعتقاد دارند، همچنان می‌توانند در روزها و هفته‌های آینده از این پناهگاه استفاده کرده و حتی قیمت آن را بالاتر ببرند.

فیلیپ استریبل، استراتژیست فلزات گرانبها در Blueline Futures در شیکاگو، نیز اعلام کرد: « بعید است فدرال رزرو در سال آینده به همان اندازه که اعلام کرده است، افزایش نرخ داشته باشد و اگر روند تولید اشتغال به هر دلیلی دوباره کند شود، پناهگاه طلا می تواند دوباره به موضوع تاثیرگذار در بازار تبدیل شود.»

gold

شروع آرام برای بیت‌کوین

بیت کوین سال جدید را بسیار آرام شروع کرد. با کاهش تقاضا از سوی خریداران، این ارز دیجیتال در هفته گذشته حدود ۸ درصد کاهش قیمت داشته است. قیمت فعلی حدود ۴۵هزار دلار است، این رقم نزدیک به پایین ترین محدوده قیمتی دو هفته اخیر است. این قیمت در گذشته منجر به پیشنهادهای بالاتر برای BTC می شد. شاخص قدرت نسبی (RSI)  نشان می دهد که فشار فروش در حال کاهش است.

بیت کوین باید بالاتر از میانگین متحرک ۲۰۰ روزه خود که در حال حاضر ۴۷هزار و ۹۶۲ دلار است، بازگردد تا اهداف صعودی بیشتری را به دست آورد. سطح بعدی مقاومت حدود ۵۲هزار دلار است که می تواند سودهای کوتاه مدت را محدود کند.

Screen Shot 1400-10-14 at 00.49.01

۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۲
کد خبر: 23611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha