لغو چهار هزار پرواز و سرگردانی میلیون ها مسافر در آمریکا و جهان در روز نخست کاری سال ۲۰۲۲

میلیون ها مسافر در خطوط هوایپمایی آمریکا و جهان، در نخستین روز کاری سال نو میلادی ۲۰۲۲ با لغو پروازها یا به تاخیر افتادن آنها در میانه روند افزایش ابتلا به بیماری کووید ۱۹ بر اثر سویه اومیکرون ویروس کرونا، در فرودگاه های آمریکا و جهان سرگردان هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛طوفان زمستانی در میانه اقیانوس اطلس به همراه همه گیری ویروس کرونا بر مشکلات مسافرانی که قصد دارند پس از گذراندن تعطیلات سال نو میلادی به محل کار خود بازگردند، افزوده اند.

خبرگزاری آسوشیتد پرس روز دوشنبه به وقت محلی در گزارشی نوشت: با توجه به پایگاه "فلایت آور" که به ردیابی پروازهای جهان مشغول است تا اواسط روز دوشنبه، بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ پرواز در آمریکا و بیش از ۴ هزار و ۱۰۰ پرواز در جهان لغو شدند.

همچنین ۸ هزار و ۵۰۰ پرواز دیگر با تاخیر مواجه شدند که از این تعداد ۳ هزار و ۱۰۰ پرواز در آمریکا بوده است.

شرکت های هواپیمایی آمریکا همچنین برای روز سه شنبه نزدیک به ۳۰۰ پرواز را لغو کرده اند.

بر اساس پیش بینی های هواشناسی آمریکا، ناحیه کلمبیا، ویرجینیای شمالی و مریلند مرکزی با طوفان برف مواجه هستند و تا پایان روز دوشنبه حدود ۲۵ سانتی متر برف در این مناطق خواهد بارید.

لغو و تاخیر پروازها ادامه مشکلات برای مسافرانی است که پیش از آغاز تعطیلات آخر سال قصد داشتند به خانه های خود سفر کنند.

با توجه به داده های دانشگاه جان هاپکینز، با گسترش سویه بسیار مسری اومیکرون در آمریکا، نرخ متوسط ابتلا به این سویه در طول دو هفته گذشته سه برابر شده است. آمریکا در روز گذشته با ثبت ۴۰۰ هزار مورد جدید ابتلا به کرونا، رکورد جدیدی  را از نظر ابتلا به ثبت رساند.

تعداد لغو پروازها در آمریکا پیش از کریسمس چند صد پرواز بود اما پس از کریسمس تعداد پروازهای لغو شده در این کشور به بالای یک هزار مورد رسید.

 شرکت های هواپیمایی آمریکا دلیل لغو گسترده پروازهای خود را کمبود نیرو به دلیل شیوع سویه اومیکرون اعلام کرده اند.

با توجه به داده های پایگاه "فلایت آور" در طول روزهای شنبه و یکشنبه بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ پرواز در آمریکا یا ۱۲ درصد از تمام پروازهای این کشور و بیش از ۹ هزار پرواز در سرااسر جهان لغو شدند.

پیش از این، شبکه خبری سی ان ان آمریکا گزارش داده بود: خطوط هوایی با سویه اومیکرون ویروس کرونا مواجه شده اند که باعث افزایش بی سابقه موارد ابتلا به کرونا شده است. بسیاری از کارکنان خطوط هوایی قادر به کار نیستند.

اداره هوانوردی فدرال آمریکا همچنین هشدار داده است که تعداد بیشتری از کارکنان این اداره به کرونا مبتلا شده اند که در مقابل ممکن است باعث محدودیت بیشتر در پروازها شود.

بر اساس این گزارش، در میان مشکلات ناشی از ویروس کرونا، اکنون یک چالش جدید به مشکلات مسافران آمریکایی اضافه شده است. طوفان بزرگی در سراسر کوههای راکی و غرب میانه آمریکا در حال گسترش است که بر اساس پیش بینی ها یخ و برف سنگینی به همراه دارد. شیکاگو به ویژه از این آب و هوای بد تاثیر گرفته است.

۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۶
کد خبر: 23609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha