صعود ۲۲۳ واحدی شاخص کل بورس / فرابورس منفی ماند + نقشه بورس

شاخص کل بورس با ۲۲۳ واحد صعود، به رقم یک میلیون و ۳۷۹ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۵۲ واحد صعود داشت. بازار امروز نیز کم حجم ولی متعادل تر از روز گذشته آغاز بکار کرد. برتری خریداران در نمادهای کوچک همچنان مشهود بود. در بزرگان نیز شاهد تلاش سهامدارانِ گروه پالایشی و همچنین نمادهای فملی و خساپا بودیم. در نیمه دوم بازار، با افزایش عرضه، از مثبت شاخص کل کاسته شد. در نهایت سهامداران، محتاطانه تا مشخص شدن نتیجه دور جدید مذاکرات دست به معامله زدند.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز یکشنبه ( ۱۲ دی ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با ۲۲۳ واحد صعود، به رقم یک میلیون و ۳۷۹ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۵۲ واحد صعود داشت.  بازار امروز نیز کم حجم اما متعادل تر از روز گذشته آغاز بکار کرد. برتری خریداران در نمادهای کوچک همچنان مشهود بود. در بزرگان نیز شاهد تلاش سهامدارانِ گروه پالایشی و همچنین نمادهای فملی و خساپا بودیم. در نیمه دوم بازار، با افزایش عرضه، از مثبت شاخص کل کاسته شد. در نهایت سهامداران، محتاطانه تا مشخص شدن نتیجه دور جدید مذاکرات دست به معامله زدند.

نفتی ها امروز با گرایش مثبت اما کم حجم، نوسان قیمت را تجربه کردند. شپنا، شبندر و شتران در دامنه ۰ تا ۱ درصد مثبت پرحجم های گروه بودند. شزنگ نیز تنها نماد صف فروشی بود.

بانکی ها نیز با روندی متعادل با گرایش منفی معامله شدند. بزرگان بانکی از جمله وبملت، وتجارت و وبصادر نزدیک صفر تابلو معامله شدند.

فلزات اساسی نیز با بهبود تقاضا در مدار مثبت و متعادل داد وستد شدند. فولاد و فملی در دامنه ۰ تا ۱ درصد مثبت داد و ستد شدند. ذوب نیز با گرایش منفی نزدیک به قیمت صفر پر حجم معامله شد.

خودرویی ها نیز با نوسان منفی قیمت معاملات خود را آغاز کردند. در دقایق پایانی بازار تقاضا در خودرویی ها اندکی بهبود یافت تا جایی که نمادهای خودرو، خبهمن و خساپا و خگستر نزدیک صفر تابلو معاملات خود را پایان دادند و نماد خاور پس از چند بار جمع آوری صف فروش خود نهایتا به صف فروش نشست.

شاخص هم وزن همانند شاخص کل سبز پوش به کار خود خاتمه داد. شیمیایی ها امروز با برتری فروشندگان با گرایش منفی افت قیمت را تجربه کردند. شلرد تک نماد صف خریدی گروه بود. قندی ها با برتری خریداران برای چندمین روز متوالی  با گرایش مثبت داد و ستد شدند. در این بین قشرین و قنقش پر عرضه های قندی ها بودند.

دارویی ها متعادل با گرایش منفی معامله شدند. سیمانی ها نیز بر مدار منفی حرکت کردند.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به خبنیان با حدود۳۰ درصد مثبت در قیمت ۱۶۰ تومان اشاره کرد.

صعود ۲۲۳ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۲۲۳ واحد صعود، به رقم یک میلیون و ۳۷۹ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز ۵۲ واحد رشد کرد و به رقم ۳۶۳ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۳۳۲ هزار معامله به ارزش ۲ هزار و ۵۷۴ میلیارد تومان انجام دادند.

سهام فملی، فولاد، شبندر، کچاد بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای فخوز، شپدیس، شبندر بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی خودرو، فملی، شبندر، خپارس، فولاد، خساپا، کدما از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

افت ۲ واحدی شاخص فرابورس 

شاخص کل فرابورس نیز با ۲ واحد افت، رقم ۱۸هزار و ۶۶۰ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۱۷۱ میلیون معامله به ارزش حدودی ۲ هزار و ۲۹۷ هزار میلیارد تومان انجام شد

سهام کگهر، شبصیر بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای شگویا، زاگرس، هرمز، بپاس، حآفرین بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد فرابورس، گدنا، توسن، حآفرین، فجهان، مدیریت، چخزر است.

انتهای پیام. /

۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۷
کد خبر: 23560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha