در پیش نویس قانون جدید بازار سرمایه، مشکلات و مسائل فعالان را در نظر نگرفته اند

از فعالان بازار سرمایه که ذینفع این بازار هستند در خواست می‌شود تا نظرات خود را به منظور بهبود بخشیدن به متن پیش‌نویس قانون بازار سرمایه به کانون‌ کارگزاران و کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ارسال کنند.  

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از سنا؛ دبیر کل کانون کارگزاران در مورد پیش نویس قانون بازار سرمایه، اظهار کرد : این پیش نویس فعلا توسط کمیسیون اقتصادی مجلس منتشر شده و قاعدتا تا رسیدن به یک قانون مسیر نسبتا قابل توجهی را در پیش دارد.

محمدرضا دهقانی احمدآباد بیان کرد: اکنون نیاز است مسئولان مربوطه یک فرصت کافی را در اختیار نهادهای مالی و سرمایه گذاری به منظور بررسی بیشتر بندهای این پیش نویس قرار دهند تا آن ها نیز بتوانند نقطه نظرات و پیشنهادات خود را در راستای بهبود بخشیدن به پیش نویس قانون بازار بیان کنند.

او تاکید کرد: زیرا اکنون بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، نتایج حاکی از آن است که عمده این پیش‌نویس در راستای رفع دغدغه‌های نظارتی و عمومی نوشته شده به گونه‌ای که بخشی را برای بیان مشکلات و مسائل فعالان در آن در نظر نگرفتند.

دهقانی احمدآباد گفت: اکنون از فعالان بازار سرمایه که به نوعی خود ذینفع این بازار هستند در خواست می‌کنم تا نظرات خود را به منظور بهبود بخشیدن به متن پیش نویس قانون بازار سرمایه به کانون‌ کارگزاران و کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ارجاع دهند تا آنها نیز بتوانند پس از جمع آوری در قالب چند بند به کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ارجاع دهند.

او بیان کرد: اکنون از سوی برخی فعالان بازار سرمایه شاهد جو سازی های مکرری در خصوص بندهای این پیش نویس هستیم که از نظر بنده چندان صحیح نیست زیرا دوستان می توانند نظرات خود را از طریق راه های ارتباطی در نظر گرفته شده به مسئولان مربوط ارجاع دهند.

دبیرکل کانون کارگزاران در پایان گفت: زیرا مشکلات این پیش نویس فقط مربوط به بخش آموزش نمی شود و در سایر بخش‌ها و بندها مواری به چشم می‌خورد پس برای اصلاح آن لازم است نظرات فعالان و کارشناسان این حوزه در قالب چند بند تجمیع شود تا بتوان در گام بعدی آن را در اختیار کمیسیون اقتصادی قرار داد.

۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶
کد خبر: 23553

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha