حسن یزدانی: کشتی‌گیران هم باید میلیاردی شوند

قهرمان کشتی آزاد جهان و المپیک در روز بازگشت خود به تشک بعد از ۱۰ ماه دوری گفت: تعویق المپیک به من کمک کرد که مصدومیتم کامل از بین برود. 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد  به نقل از ورزش سه، حسن یزدانی که سال گذشته با مصدومیت نسبتا شدیدی مواجه شد و خودش را برای حضور در المپیک توکیو ۲۰۲۰ آماده می کرد، با شیوع ویروس کرونا مثل سایر کشتی گیران در ماههای اخیر دور از تشک بود. با شروع لیگ کشتی، حالا حسن یزدانی هم به کوران مسابقات برگشته و با توجه به اینکه در وزن خود تک ستاره به حساب می آید، بالاترین قرارداد را در میان کشتی گیران ایرانی با تیم بازار بزرگ ایران امضا کرده است. 

بعد از اولین کشتی حسن یزدانی در لیگ برتر دقایقی با او همکلام شدیم تا وضعیت آمادگی خودش و احتمال حضور در مسابقات جهانی و المپیک بپرسیم. در ادامه صحبت های حسن یزدانی را می خوانید.

مسابقات کشتی قهرمانی جهان ۲۰۲۱ در نروژ؛

انتقام سخت یزدانی از تیلور آمریکایی/حسن دلاور، قهرمان جهان شد


بعد از ۱۰ ماه دوری، بازگشت خوبی داشتم
حدود ۱۰ ماه بود که از مسابقات دور بودم. ابتدا مصدومیت و سپس کرونا و تعویق المپیک و مساباقت دیگر باعث شد که کشتی نگیرم. خدا را شکر با برگزاری لیگ فرصتی پیدا کردم که در مسابقات حاضر شوم و خودم را محک بزنم. همه چیز امروز خوب بود و توانستم در مسابقه ام پیروز شوم. 


لیگ باعث شد کشتی گیران خودشان را محک بزنند
با برگزاری لیگ کسانی که در این چند ماه تمرین کردند و نتوانستند مسابقه دهند، خودشان را ارزیابی می کنند. کادرفنی هم می تواند کشتی گیران را زیر نظر داشته باشد که اگر قرار به برگزاری مسابقات جهانی باشد، در فرصت باقی مانده به آمادگی کامل برسیم. 


صددرصد برای جهانی آماده ام
من صددرصد آماده ام که اگر مسابقات جهانی برگزار شد، روی تشک بروم و کشتی بگیرم. دو ماه بعد از عملی که داشتم، تمرینات بدنسازی و سپس کشتی را پیگیری کردم. الان ۵، ۶ ماهی است روی تشک هستم. البته به تعویق افتادن المپیک باعث شد تا بیشتر روی پاهایم کار کنم تا قشنگ آسیب دیدگی ام از بین برود. با دعای خیر مردم انشالله در جهانی و المپیک بتوانم مدال هم بگیرم.

به آینده لیگ امیدوار شدیم
تیم ما در لیگ وضعیت خوبی دارد و در اکثر اوزان نفرات ما مدعی هستند. کادرفنی خوبی هم داریم که با بچه ها راحت هستند. تیم های خوب دیگری هم مثل استقلال آمدند که با حضور آن ها می توان به آینده لیگ کشتی امیدوار بود. به هر حال اینکه تیم هایی باشند تا کشتی گیران بتوانند از نظر مالی تامین شوند، اتفاق خوبی است. 


یک بیستم دیگر رشته ها قرارداد می بندیم
قراردادهایی که بسته می شود، در کل برای کشتی گیران خوب است، اما اگر بخواهیم با رشته های دیگر مقایسه کنیم، می توانم بگویم قراردادهای ما یک بیستم آن ها هم نیست. با این همه سختی در کشتی و افتخارات و مدال هایی که در مسابقات جهانی و المپیک و بازی های آسیایی کشتی گیران کسب می کنند، واقعا میزان قراردادها کم است. با این حال اسپانسرهایی هستند که برای کمک به کشتی جلو آمدند و به دنبال ارتقای کشتی هستند.


به قرارداد میلیاردی نزدیک هم نشدیم
مبلغ قرارداد کشتی گیران با میلیارد خیلی فاصله دارد. هیچ کشتی گیری به قرارداد میلیاردی نزدیک هم نشده، اما امیدوارم این اتفاق در سال های آینده بیفتد. به هر حال کشتی نیاز به حمایت دارد چون همیشه افتخارآفرین بوده و خواهد بود.

۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۴
کد خبر: 2353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha