سرخ پوشی بازار پس از اعلام حمایت رئیس جمهور از بورس!/ افت ۱۸ هزار واحدی شاخص کل + نقشه بورس

شاخص کل بورس با ۱۸هزار و ۴۱۶  واحد افت، به رقم یک میلیون و ۳۷۸ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۴ هزار و ۶۳۰ واحد افت داشت. بازار با فشار عرضه کار خود را آغاز کرد. با گذشت ۱ساعت از بازار شاهد فشار عرضه در بیشتر نمادهای بزرگ و شاخص ساز بودیم. در این بین علیرغم برتری فروشندگان در بزرگان، فملی با تقاضای بهتری از سوی خریداران دنبال شد. فشار فروش در گروه های خودرویی و پالایشی بالا بود تا جایی که با صف فروش شدن خودرو موج روانی منفی، شدت بیشتری گرفت و به دنبال این اتفاق در کلیت بازار رنج های سنگین منفی زده شد. در نیمه دوم بازار نیز، برتری با فروشندگان بود و در نهایت شاخص کل با ۱۸ هزار واحد کاهش به کار خود خاتمه داد.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز ‌شنبه ( ۱۱ دی ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با ۱۸هزار و ۴۱۶  واحد افت، به رقم یک میلیون و ۳۷۸ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۴ هزار و ۶۳۰ واحد افت داشت.  

این در حالی است که روز گذشته سید ابراهیم رئیسی در قم و در  خصوص پیگیری وضعیت بورس گفت: ما در جلسه ستاد اقتصادی دولت پیگیری کردیم که چه راهکارهایی می‌توانیم دنبال کنیم که بورس آرامش پیدا کند و سرمایه‌گذاران و سهامداران ببینند که کاملاً وضعیت متفاوت شده است. در همین خصوص ۱۰ تصمیم در این زمینه گرفته و توسط وزیر اقتصاد اعلام شد.رئیسی اضافه کرد: برنامه دولت این است که تلاش کند بورس برای سهامداران و کسانی که امروز نگاهشان به بورس هست از یک وضعیت متفاوتی برخوردار شود.

امروز بازار با فشار عرضه کار خود را آغاز کرد. با گذشت ۱ساعت از بازار شاهد فشار عرضه در بیشتر نمادهای بزرگ و شاخص ساز بودیم. در این بین علیرغم برتری فروشندگان در بزرگان، فملی با تقاضای بهتری از سوی خریداران دنبال شد. فشار فروش در گروه های خودرویی و پالایشی بالا بود تا جایی که با صف فروش شدن خودرو موج روانی منفی، شدت بیشتری گرفت و به دنبال این اتفاق در کلیت بازار رنج های سنگین منفی زده شد. در نیمه دوم بازار نیز، برتری با فروشندگان بود و در نهایت شاخص کل با ۱۸ هزار واحد کاهش به کار خود خاتمه داد.

گروه فرآورده های نفتی با قدرت نمایی فروشندگان یکپارچه منفی داد و ستد شدند. شبندر، شتران و شپنا در دامنه حدود ۲- تا ۳- درصد معامله شدند.

خودرویی ها نیز روزی پرعرضه و منفی را پشت سر گذاشتند. نهایتا خودرو، خساپا و خگستر با صف فروش به معاملات خود خاتمه دادند و خبهمن نیز با بیش از ۳ درصد منفی و خپارس نزدیک صفر تابلو روز معاملاتی خود را به پایان رسانند. از جمله نمادهای مورد توجه خریداران می توان به خاور و خعمرا اشاره کرد که با صف خرید بسته شدند.

فلزات اساسی امروز با گرایش منفی و متعادل نوسان قیمت را تجربه کردند. فولاد حوالی ۲درصد منفی، ذوب حدود ۳درصد منفی و فملی نزدیک صفر تابلو معامله شدند. فنفت و فافق نیز صف خرید بودند.

بانکی ها نیز با قدرت نمایی فروشندگان با گرایش منفی معامله شدند. بزرگان گروه از جمله تجارت، صادرات و ملت بر مدار منفی پرحجم معامله شدند. بانک سرمایه نیز در کف قیمتی خود داد و ستد شد و بانک رسالت تک نماد صف خریدی بانکی ها بود.

شاخص هموزن همانند شاخص کل قرمز پوش به کار خود خاتمه داد. شیمیایی ها با گرایش منفی افت قیمت را تجربه کردندپترول با حجم معاملات بالا به صف فروش نشست. دارویی ها نیز منفی معامله شدند. دکیمی و دروز تنها نمادهای صف خریدی گروه بودند. قندی ها نیز با معاملاتی متعادل همراه بودند و قپیرا و قهکمت  و قچار ازجمله نمادهای پرتقاضا بودند. غذایی ها نیز گرایش منفی داشتند. غگرجی و غبهار از جمله صف خریدی ها بودند. سیمانی ها نیز بر مدار منفی حرکت کردند و تک نماد صف خریدی گروه سیمان اصفهان بود.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به پکرمان در قیمت ۱.۹۱۴ تومان اشاره کرد که با صف فروش بسته شد.

افت ۱۸ هزار و ۴۱۶ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۱۸ هزار و ۴۱۶ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۳۷۸ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز ۴ هزار و ۶۳۰ واحد افت کرد و به رقم ۳۶۳ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۳۴۶ هزار معامله به ارزش ۳ هزار و ۵۰۲ میلیارد تومان انجام دادند.

سهام فولاد، فارس، شپدیس، نوری، کچاد، وغدیر، خودرو بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی خودرو، خساپا، خپارس، برکت، فولاد، فملی، شبندر از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

افت ۱۷۳ واحدی شاخص فرابورس 

شاخص کل فرابورس نیز با ۱۷۳ واحد افت، رقم ۱۸هزار و ۶۶۲ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۱۷۰ میلیون معامله به ارزش حدودی ۲ هزار و ۵۶۹ هزار میلیارد تومان انجام شد

سهام فجهان بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای آریا، بپاس، زاگرس، غصینو، شاوان، شگویا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد فرابورس، فجهان، گدنا، مدیریت، توسن، چخزر، تلیسه است.

انتهای پیام./

۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹
کد خبر: 23521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha