واکنش شهرداری به پدیده جنجالی «بی‌آرتی خوابی»

انتشار گزارشی درباره کسانی که به دلیل نداشتن سرپناه در بی‌آرتی می‌خوابند،‌واکنش‌های فراوانی داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛در گزارشی که منتشر شد،‌آمده است: حدود ۱۲ تا ۲۵ هزار تومان هزینه یک شب بی‌آرتی خوابی در تهران است. بسیاری به جای اجاره خانه اینجا می‌خوابند. البته بی‌آرتی خوابی چندان هم راحت نیست، حداقل تا صبح باید پنج بار اتوبوس‌ عوض کنند و چند دقیقه بین هر بار پیاده و سوار شدن سرما را تحمل کنند.

یک راننده در این باره به تجارت‌نیوز گفته بود:«روزها هر کدام جایی مشغول هستند و شب اینجا پناه می‌گیرند. فکر نکنید همه معتاد هستند. هر کدام کاری دارند.دوست ندارم آنها را پیاده کنم اما رئیسم گفته اگر انتهای خط یک نفر از آنها در اتوبوس باشد اخراج می‌شوی.»

بر همین اساس ایسنا سراغ مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران رفته است و او  با بیان اینکه «وجود این پدیده را انکار نمی‌کنیم»، گفت که «این پدیده به شدتی که در گزارش عنوان شده، نیست».

محمود ترفع با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر بی.آر.تی خوابی، گفت: این پدیده به شدتی که در گزارش عنوان شده، نیست و از گذشته نیز شاهد خوابیدن معتادان روی صندلی‌شان در اتوبوس‌ بوده‌ایم، اما این افراد جدید، ظاهر مناسبی دارند و کارت بلیت می‌زنند و وارد اتوبوس می‌شوند.

وی با بیان اینکه «ما چگونه می‌توانیم تشخیص دهیم که این مسافر جای خواب دارد یا نه؟» گفت: ما وجود این پدیده را انکار نمی‌کنیم اما این مساله یک اتفاق اجتماعی و اقتصادی است و شرکت واحد اتوبوسرانی در آن نقشی ندارد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با تاکید بر اینکه راننده اتوبوس امکان تشخیص مسافر از اتوبوس‌خواب را ندارد، گفت: البته براساس پروتکل‌های اتوبوسرانی، همه مسافران باید در انتهای خط، اتوبوس را ترک کنند.

۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸
کد خبر: 23462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha